اهواز- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان عنوان کرد: آسیب پذیری ما بیشتر در سه نقطه دانش آموزان، دانشجویان و کارگران و کارکنان شرکت ها و کارخانه ها است، که بیشتر نگاه مان برای کاهش آسیب های این اقشار است.

آسیب پذیری در جامعه دانش آموزان، دانشجویان و کارگران زیاد است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حسین لامی زاده در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان برگزارشد، با اشاره به اینکه استان خوزستان یک استانی است که محل ورود مواد مخدر است اظهارکرد: هر ساله متاسفانه با توجه به همسایه هایی که در شرق کشورداریم، همچنین امسال این همسایگان کشت مواد مخدر خود را دوبار کرده اند.

وی افزود: این مواد از اینجا به کشور های دیگری ترانزیت می شوند، طبیعی است که وقتی یک کشور ترانزیت کشورهای دیگر می شود خود به خود در رسوب مواد مخدر و آسیب پذیرش بیشتر و از سمت و سوی دیگر نیز کارخانه جات، وشرکت ها و موسسات عالی در استان دارم که باز مزید بر علت می شود و آسیب پذیری ما را بیشتر می کنند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه در برخی قسمت ها هم که راه را جلوتر می رویم متوجه می شویم که آسیب پذیری ما بیشتر در سه نقطه دانش آموزان، دانشجویان و کارگران و کارکنان شرکت ها و کارخانه ها است، عنوان کرد: بیشتر نگاه مان برای کاهش آسیب های این اقشار است.

لامی زاده با بیان اینکه برای هر کدام از این اقشار برنامه هایی درنظر گرفته ایم، اضافه کرد: از جمله یک نقشه راه در استان توسط آموزش و پرورش تهیه شده است که برای مثال در اندیمشک مناطقی که لازمه توجه اند از لحاظ آسیب پذیر نیز مشخص و در سایر شهرستان ها به همین صورت انجام شده است.

وی گفت: اکنون با توجه به این نقشه راه می توان گفت چه مناطقی و مدارسی آلوده به این مواد هستند و این نشان می دهد که ما بی جهت هزینه هایمان را صرف نمی کنیم و بابرنامه حرکت می کنیم و برای برنامه هایمان نیز هدف تعیین کنیم.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان بااشاره به اینکه سال گذشته کار خوبی در ۱۲ استان از جمله استان خوزستان انجام شده است اظهار کرد: این کار تحت عنوان طرح تربیت کادر مختصص همچنین دانش آموزان و اولیاء آن ها را تحت پوشش این طرح قرار بگیرند، صورت گرفت.

لازمی زاده ادامه داد: تمام معلمان آموزش و پرورش مدرس هر درسی که هستند بایستی دوره پیشگیری از اعتباد را بگذارند و این دوره را بعنوان ضمن خدمت قرار داده ایم تا انگیزه ای برای گذراندن و همچنین استفاده از مزایای آن هم باشد.

وی بیان کرد: سال گذشته نیز ۶۰ درصد معلمان آموزش و پرورش استان خوزستان این دوره را سپری کردند و مابقی نیز امسال طرح پیشگیری از اعتباد را می بینند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان در خصوص دانش آموزان گفت: در مقاطع اول و دوم متوسطه را تحت پوشش پیشگیری از اعتیاد قرار داده ایم، باتوجه به این که نقشه راه  دانش آموزانی که آسیب پذیرشان بالا است هم خود و هم اولیاءشان تحت پوشش این طرح قرار می دهیم.

لازمی زاده ادامه داد: متوالی این کار نیز آموزش و پرورش استان است که سال گذشته نیز بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به آن داده شد و این قدم خوبی برای خوزستان بوده است.

وی بابیان اینکه این کار تخصصی است اظهار کرد: کاری نیست که هر معلمی بدون دیدن دوره بتواند در امر مبارزه با مواد مخدر ورود کند و هیچ معلمی حق ندارد بدون گذارند این دوره به مباحث مربوط به مبارزه با مواد مخدر وارد شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان عنوان کرد: بیش از ۷۰ نفر از طلاب با توجه به اینکه از مساجد، حسینیه ها و ماه های رمضان و محرم در روستاها و شهرها در بحث پیشگیری هماهنگی هایی انجام می دهیم دوره دیده اند و همچنین امسال نیز تا کنون ۲۰ نفر دیگر این دوره را گذراندند.

لازمی زاده گفت: برهی از اسایتد دانشگاه های استان از جمله شهید چمران اهواز، آزاد اسلامی و پیام نور دوره را سپری کردند و حتی ۲ واحد از دروس عمومی دانشگاه آزاد اهواز نیز به پیشگیری از مواد مخدر اختصاص یافته است.

وی در پایان به  طرح همکاری خانه و مدرسه در استان اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح آمار اختلالات رفتاری در دانش‌آموزان را به شکل معناداری کاهش داد، با توجه به اینکه هدف ما در این طرح، توانمندسازی والدین است، در سال‌جاری تعداد بیشتری از مدارس استان، تحت پوشش این طرح قرار گرفتند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.