یک رسانه روسی به نقل از منابع آگاه، از مذاکرات شرکت کنندگان در نشست آستانه ۵ درباره ایجاد ۲ مرکز نظارت بر مناطق کاهش تنش در سوریه خبر داد.

مذاکرات در آستانه درباره ۲ مرکز نظارت بر مناطق کاهش تنش

به گزارش قدس آنلاین، خبرنگار شبکه  روسیا الیوم در آستانه گزارش داد که مذاکراتی که در حال حاضر در این شهر میان نمایندگان دولت سوریه و مخالفان و هم چنین چند کشور شرکت کننده دیگر برگزار میشود پیرامون ۲ مرکز نظارت بر مناطق کاهش تنش در سوریه است.

این گزارشگر در ادامه افزود که مرکز نخست با حضور نمایندگان کشورهای اردن، روسیه و آمریکا و مرکز دوم با حضور نمایندگان ترکیه و روسیه اداره می شود.

منابع آگاه در این نشست نیز گزارش دادند که یکی از مراکز در اردن و دیگری به صورت مشارکتی در ترکیه و سوریه خواهد بود. هم‌چنین براساس این گزارش ها به نظر می رسد که مراکز مذکور باید اطلاعات خود را با یکدیگر تبادل کرده و نیروها در صورت ادامه یافتن آتش بس عقب نشینی کنند.

این منابع تاکید کردند که در صورت موفقیت آمیز بودن روند آتش بس در مناطق کاهش تنش ممکن است نیروهای کشورهای ضامن آتش بس جایگزین نیروهای ارتش سوریه و مخالفان شوند.منطقه جنوبی که در برگیرنده القنیطره، درعا و سویداء است موضوع مناقشات میان روسیه و آمریکا به شمار می رود.

آنها عنوان داشتند که ایران خواهان به تعویق انداختن بحث در خصوص مناطق جنوبی شده و می خواهد طرحی متفاوت را ارائه دهد.

منبع: روسیا الیوم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.