سازمان اطلاعات داخلی آلمان در گزارشی از شمار روزافزون عناصر افراطی و خشونت طلب در این کشور خبر داده و اعلام کرد که حملات تروریستی دیگری در انتظار این کشور است.

آلمان باید منتظر حملات تروریستی دیگری باشد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس گزارش سال ۲۰۱۶ سازمان اطلاعات داخلی آلمان که وزیر کشور و رئیس این سازمان امروز ارائه داده اند در آلمان شمار عناصر افراط گرا رو به افزایش است. بر این اساس سلفی های خشونت طلب، جنبش شهروندان رایش و گروه های چپ گرا و راست گرای افراطی در نقطه تمرکز این سازمان اطلاعاتی در آلمان قرار دارند.

بر اساس یافته های سازمان اطلاعات داخلی آلمان صحنه های اسلام گرای افراطی در این کشور همچنان رو به افزایش است. شمار سلفی ها در این کشور از ۸۳۵۰ نفر در سال ۲۰۱۵ به حدود ۱۰.۱۰۰ نفر در سال ۲۰۱۶ افزایش پیدا کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است که شرایط امنیتی در آلمان تا حد زیادی به تحولات بین المللی مربوط می شود که  از جمله آن جنگ طولانی و خشونت روزافزون در سوریه و عراق و تشدید ترور از طرف گروه تروریستی داعش را می توان نام برد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که داعش از نظر نظامی تحت فشار قرار گرفته اما ترور خود را همچنان تشدید می کند. از این رو سازمان های امنیتی حملات تروریستی دیگری از طرف داعش را امکان پذیر می دانند. حدود ۶۸۰ عناصر خطر اسلام گرای افراطی در آلمان وجود دارد که بی سابقه است.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان همچنین درباره خطر روزافزون از طرف گروه موسوم به جنش شهروندان رایش هشدار داده است. به گفته وزیر کشور آلمان حدود ۱۲۸۰۰ نفر به این گروه تعلق دارند که از بین آن ها ۸۰۰ نفر راستگرای افراطی هستند.

در این گزارش همچنین از تعداد فزاینده خشونت های راست افراطی در سال گذشته خبر داده شده است. در حالی که در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۴۰۰مورد از این گونه جرائم وجود داشته است سازمان اطلاعات داخلی آلمان برای سال ۲۰۱۶ حدود ۱۶۰۰ مورد را ثبت کرده است. همچنین شمار راستگرایان خشونت طلب با ۳۰۰ نفر افزایش به ۱۲۱۰۰ نفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.