معاون وزیر کشور عراق در دیدار دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی بر تسهیل سفر زائران اربعین حسینی تاکید کردند.

تاکید  ایران و عراق بر تسهیل سفر زائران اربعین حسینی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، معاون وزیر کشور عراق و هیئت همراه در دیدار دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی و نمایندگان سازمان‌های ذیربط، راه‌های گسترش همکاری و هماهنگی دو طرف برای تسهیل در سفر زائران اربعین حسینی را بررسی کردند.

این دور از مذاکرات دوجانبه که  امروز (سه‌شنبه ۱۳تیر) بین «محمد بدر» معاون وزیر کشور عراق و هیئت همراه با آقابابائی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی و نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط در وزارت کشور  انجام شد.

آقابابایی در این دیدار با تاکید بر استفاده از تجارب موفق دو کشور ایران و عراق در اعزام و مدیریت زائران شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی، ضرورت دستیابی به راه کارهای جدید برای کاهش مشکلات مربوط به صدور ویزا در دفاتر ثابت و موقت در روزهای منتهی به اربعین حسینی را یادآور شد.

معاون وزیر کشور عراق و دیگر اعضای هیئت عراقی حاضر در این جلسه نیز با قدردانی از خدمات جمهوری اسلامی ایران در کمک به صدور روادید در ۱۲ شهر ایران در کنار مراکز ثابت صدور روادید بر تمایل دولت عراق بر اعزام منظم و قانونی زائران ایرانی به عراق و گسترش دفاتر موقت صدور ویزا تاکید، و اعلام کردند حفظ امنیت، کرامت و سهولت سفر زائران ایرانی برای دولت عراق حائز اهمیت فوق العاده‌ای است و لازم است با شناسایی مشکلات سال‌های قبل به پیشرفت قابل قبولی در این زمینه دست یابیم.

چگونگی صدور روادید الکترونیکی، تعیین مدت اعتبار روادید زائران و هزینه صدور روادید از دیگر موضوعات مطروحه در این جلسه بود و مقرر شد در جلسات آتی موضوعات مهم مربوط به اعزام زائران پس از هماهنگی طرف عراقی با دولت متبوع خود در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.