آران و بیدگل- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران دارای۳۲ میلیون هکتار بیابان است که از این مقدار در حدود ۲۰ میلیون هکتار تحت فرسایش بادی قرار دارد.

۲۰ میلیون هکتار بیابان تحت فرسایش باد قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، خدا کرم جلالی در حاشیه بازدید گروه‌های بین المللی محیط زیست از شهرستان آران و بیدگل، اظهار کرد: تا به حال در حدود ۱۰ میلیون هکتار از بیابان های ایران تحت کنترل و بیابان زدایی شده است، بدین صورت که ۷ و نیم میلیون هکتار تحت کنترل است و در حدود ۲ و نیم میلیون هکتار بیابان زدایی و جنگل کاری شده است و از فرسایش خاک جلوگیری به عمل آمده است.

وی افزود: جنگل های تاغ آران و بیدگل که قبلا کانون بحران و بیابان بود با سیاست های اجرای کاشت جنگل های دست کاشت مهار شده است و در این منطقه زندگی و کشاورزی تداوم دارد و جالب اینکه در تپه های بندریگ هم با کاشت درختان تاغ حرکت شن وماسه ها مهارشده و با ایجاد باغ های پسته شور زندگی به جریان افتاده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به پدیده فرسایش خاک در شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: مسوولان این شهرستان با سیاست های درست توانسته اند به شکلی قابل توجه با پدیده گردوغبار و ریز گردها مقابله کنند، تا جایی که این شهر به عنوان یک الگو در بین شهرهای بیابانی ایران شناخته می شود و کارشناسان بین المللی جهت دیدار و چگونگی مهار ریزگردها به این شهرستان  ٱمده اند.

وی گفت: به گفته کارشناسان امر وجود و منبع این گردوغبار در حدود ۸۰ درصد خارج ایران است که با صحبت های انجام شده پیگیر همکاری بیشتر با همسایگان هستیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.