بجنورد- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی از تنش آبی در ۵۵ روستای این استان واقع در شمال شرق کشور خبر داد و گفت: هم اکنون آبرسانی به این روستاها با تانکر انجام می شود.

 تنش آبی در ۵۵ روستای خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، حمید روشن روان اظهار کرد: برای گذر از بحران کم آبی اعتبارات سال ۹۶ را باید به سمت روستاهای که مشکلات حادتر داشته و از نظر کمی و کیفی، شبکه های فرسوده و افت چشمه و چاه دچار مشکل هستند، سوق داد.

وی افزود: هدفگذاری ما باید این باشد که در کنار اجرای پروژه های جدید مشکل پروژه ها موجود را رفع کنیم.

روشن روان تصریح کرد: یکی از مشکلات ما، مصرف بالای آب در فصل تابستان است.

وی گفت: با توجه به هدفگذاری انجام شده برای تکمیل پروژه های ناتمام و همچنین نگهداری آب، سالی به ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

روشن روان اظهار کرد: کاهش بارندگی ها، افت آب های زیر زمینی و افزایش میزان مصرف آب آشامیدنی در فصل تابستان سبب شده تا در تامین آب مورد نیاز روستاییان​ با مشکل رو به رو شویم.

مصرف آب تولیدی این شرکت برای غیرآشامیدنی، انشعابات غیرمجاز از دیگر دغدغه های ما برای تامین آب آشامیدنی در مناطق روستایی است.

وی مدیریت در مصرف آب را نخستین قدم برای گذر از بحران کم آبی در تابستان امسال دانست و افزود: از روستاییان انتظار می‌رود از استفاده آب تولیدی این شرکت برای مصارف غیر آشامیدنی اجتناب کنند.

۳۰درصد شبکه های انتقال آب فرسوده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی با اشاره به اینکه اکنون ۳۰ درصد از شبکه انتقال آب در روستاهای استان فرسوده است، گفت: فرسودگی شبکه‌های آبرسانی سبب هدر رفت آب و افزایش مشکلات کم آبی می شود.

روشن روان با اشاره به وجود پنج هزار کیلومتر شبکه آب روستایی در استان گفت : هر ساله ۲۰۰تا ۳۰۰کیلومتر شبکه فرسوده آب روستایی در استان نوسازی می شود.

وی با بیان اینکه برای تعویض تمام شبکه های فرسوده آب روستایی در استان ۱۰۰تا ۱۲۰میلیارد تومان اعتبار نیازاست افزود: ازمحل اعتبارات صندوق توسعه ملی، سفر رهبری و اعتبارات استانی و ملی بخشی از نوسازی شبکه فرسوده انجام شده است.

پیش بینی شناسایی ۲۵۰۰انشعاب غیرمجاز

روشن روان شناسایی و برخورد با مشترکان پر مصرف و انشعابات غیر مجاز و قطع انشعابات مذکور از جمله اقدامات جهت برون رفت از بحران کم آبی در فصل تابستان ذکر کرد.

وی افزود: برای سال ۹۶شناسایی تعداد ۲۵۰۰انشعاب غیر مجاز در شبکه آب روستایی استان پیش بینی شده که در سه ماه اول امسال یک چهارم این میزان محقق شده است.

منبع : ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.