بیرجند-فرمانده قرارگاه ثامن الائمه ۲ خراسان جنوبی از اجرای ۵۱۶ پروژه عمرانی در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی در سال جاری خبر داد و گفت: این پروژه ها در حاجی آباد زیرکوه، نهبندان، سربیشه و درمیان اجرایی می شود.

۲۲ هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان توزیع شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ پاسدار حسن رجب زاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حضور تیپ سپاه انصارالرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی در منطقه شرق کشور بیان کرد: این مجموعه در قالب قرارگاه شهید فولادی در دو شهرستان چهابار و راسک  استان سیستان و بلوچستان در سه حوزه امنیت پایدار، محرومیت زدایی و مردم یاری، سلامت، فرهنگی و بصیرت افزایی سه سال متوالی اجرای ماموریت کرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه محرومیت زدایی و مردم یاری اقدامات بسیاری خوبی انجام شده است یادآور شد: این اقدامات اعم از ساخت خانه برای محرومین تحت پوشش کمیته امداد، احداث جاده مورتان به رحیم آباد، ایجاد مزرعه پرورش شترمرغ، بلدرچین و مرغ برای اشتغالزایی مردم منطقه و کمک به خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست است.

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی از توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی در یک مرحله توسط قرارگاه شهید فولادی سپاه انصار الرضا (ع) خبر داد و اظهار داشت: در حوزه سلامت نیز سه بیمارستان صحرایی مجهز مستقر شد که مراجعه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در یک هفته شاهد بودیم و بیش از ۲۵۰ هزار مورد خدمات رسانی انجام شد.

رجب زاده تصریح کرد: همچنین در حوزه امنیت پایدار نیز  با بکارگیری بیش از یک هزار نفر از مردم بومی منطقه و همراهی همه مجموعه های نظامی و نیروهای امنیتی امروز امنیتی پایدار در این منطقه برقرار شده است.

وی یادآور شد: به طوری که در ایام نوروز دو سال گذشته بیش از یک میلیون نفر مسافر به چابهار عزیمت کردند و تمام مراسمات ملی و مذهبی با بهترین شکل برگزار می شود که نمونه آن برگزاری اجلاسیه بین المللی توسعه سواحل مکران با حضور ۳۵ کشور دنیا است.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه ۲ خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی کارگاه های سبک زندگی اسلامی برای خانواده ها و دو همایش زنان بلوچ برگزار شد افزود: همچنین بسته های کمک تحصیلی بین دانش آموزان منطقه توزیع شده است.

رجب زاده اظهار داشت: پس از این اقدام قرارگاه ثامن الائمه ۲ در شهرستانهای مرزی استان خراسان جنوبی راه اندازی شد.

وی  اشتغالزایی و محرومیت زدایی، کمک به بهداشت و سلامت، حفظ امنیت را از مهم‌ترین ماموریت‌های این قرارگاه در خراسان جنوبی عنوان کرد.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه ۲ خراسان جنوبی افزود: توافق اولیه برای اقدامات عمرانی در سال ۹۶ در این مناطق مرزی تکمیل و مرمت ۳۰ باب مدرسه، احداث و تعمیر ۲۰ باب مسجد، احداث ۲۰۰ باب سرویس بهداشتی، احداث ۵۰ باب غسالخانه، آبرسانی سیار به ۲۰ روستا، احداث ۱۵ باب خانه عالم، احداث ۱۵ مورد پل و راه روستایی، تکمیل و مرمت ۱۰۰ باب گلزار شهدا، احداث و احیای ۱۶ مورد قنوات، تهسیل کشاورزی ۴۰ مورد و سایر پروژه ها ۱۰ مورد است.

رجب زاده یادآور شد: در حوزه فرهنگی نیز توافق شده تا بسته های کمک تحصیلی در بین دانش آموزان منطقه توزیع شود،

وی خاطرنشان کرد: اولویت نخست قرارگاه ثامن الائمه ۲ شهرهای مرزی خراسان جنوبی برای ماندگاری جمعیت در این مناطق است چرا که اگر مردم مرزها را تخلیه کنند باید برای برقراری امنیت با هزینه ای بیشتر نیروهای نظامی مستقر شوند بنابراین ماندگاری جمعیت ایجاد امنیت می کند.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه ۲ خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون ۲۵۰ نفر از نیروهای بسیجی و مردم بومی مناطق مرزی بکارگیری شدند.

رجب زاده با بیان اینکه در حوزه محرومیت زدایی و مردم یاری کارهای خوبی آغاز شده است افزود: در این راستا بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده که ارزش ریالی هر بسته معیشتی بالای ۱۴۰ هزار تومان است.

وی  با اشاره به توزیع ۷ هزار کیلوگرم گوشت گرم در بین محرومان و نیازمندان این شهرستان های مرزی استان قبل از ماه رمضان گفت: همچنین بیش از ۲۲ هزار پرس غذای گرم طبخ و در ماه رمضان بین مردم توزیع شده است.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه ۲ خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۵۱۶ پروژه عمرانی در چهارشهرستان مرزی خراسان جنوبی در سال جاری اجرا شده است که این پروژه ها در  حاجی آباد زیرکوه، نهبندان، سربیشه و درمیان اجرایی می شود و در مرحله نخست اختصاص ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.