وزارت دفاع آمریکا می گوید در واکنش به تهدید موشکی کره شمالی از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

پنتاگون: آماده مقابله با تهدید کره شمالی هستیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، پنتاگون در واکنش به جدید ترین آزمایش موشکی کره شمالی از آمادگی برای دفاع از خاک آمریکا و متحدین این کشور برای دفع تهدید پیونگ یانگ خبر داد.

گفتنی است کره شمالی دیروز سه شنبه برای نخستین بار یک فروند موشک قاره پیما با توانایی حمل کلاهک هسته ای را با موفقیت آزمایش کرد.

در همین راستا، «دانا وایت» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: ما آماده دفاع از خود و متحدین آمریکا هستیم و از طیف کاملی از توانمندی های موجود در مواجهه با تهدید فزاینده کره شمالی استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: تعهد واشنگتن به دفاع از متحدینش- کره جنوبی و ژاپن- در مواجهه با تهدیدها غیر قابل تغییر است.

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن تشکیل جلسه فوری شورای امنیت را خواستار شده اند.

این در حالی است که با توجه به توانمندی احتمالی موشک تازه آزمایش شده برای نفوذ به خاک آلاسکا، بسیاری از کارشناسان می گویند کره شمالی از خط قرمز گذشته است.

 با این حساب، با توجه به عدم آمادگی آمریکا برای وارد شدن به جنگی که به گفته «جیمز ماتیس» وزیر دفاع این کشور، ابعاد فاجعه آمیزی به مثابه جنگ دهه ۱۹۵۰ شبه جزیره کره خواهد داشت، برای آمریکا راهی جز توسل به گزینه مهار نمی ماند.

با توجه به شمار بالای نظامیان آمریکایی مستقر در کره جنوبی و احتمال حمله تلافی جویانه پیونگ یانگ، گمانه زنی ها حاکی از بسته بودن دست دولت واشنگتن برای توسل به گزینه نظامی است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.