از خطرهای بزرگی که امروز دنیای اسلام را تهدید می‌کند، کم‌رنگ کردن و به‌فراموشی سپردن مسئله‌ مهمّ فلسطین‌است؛ متأسّفانه این کاری است که دارد انجام می‌گیرد. بعضی از کشورهای مسلمان، جوری عمل می‌کنند که موضوع فلسطین نادیده گرفته بشود، مسئله‌ فلسطین به فراموشی سپرده بشود. فلسطین مسئله‌ اوّل دنیای اسلام است.

اتحاد مسلمانان؛ باطل السحر توطئه‌های دشمنان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی  هفته گذشته در دیدار با مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی نکات مهمی در خصوص مسائل جهان اسلام مطرح نمودند. در ادامه بصورت مختصر شرحی بر برخی نکات مهم ایشان خواهیم داشت:

  1. ایشان در بخشی از سخنان خود با اشاره به سوء استفاده دشمنان از گسل‌های موجود در امت اسلامی مانند قومیت، مذهب، جغرافیا و ... دولتمردان جهان اسلام را از دامن زدن به این مسائل بازداشتندو به درستی اشاره کردند که وحدت کشورهای اسلامی به نفع همه کشورهای اسلامی و تفرقه در بین آنان به ضرر همه آنهااست. در این باره باید به منازعاتی که در هند، نیجریه، پاکستان، افغانستان و دیگر کشورهای مسلمان وجود دارد اشاره کرد. در آموزه های اسلامی همواره تاکید بر تقویت برادری بین مومنین و مدارا و محبت با سایر ادیان و فرق شده است. طبق آیات قرآن کریم آن چیزی که موجب برتری است تقوا است و اگر افرادی با پررنگ کردن مسئله مذهب، جغرافیا و قومیت در دنیای اسلام، اصرار بر ایجاد اختلاف به جای وحدت دارند خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند.
  2. ایشان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره ‌به یک سناتور آمریکایی که خود را دغدغه مند جامعه سنی در برابر جامعه شیعی نشان می‌دهد، افزودند: «وقتی انسان این ترفند را مشاهده می‌کند، جا دارد بشدّت نگران بشود، جا دارد بشدّت مراقب باشد.» با اندکی جستجو می‌شود متوجه شد تنها کسی که در روزهای اخیر درباره وضعیت اقلیت‌های دینی و دشواری‌های اهل سنت سخن گفته، سناتور تام کاتن جمهوری‌خواه از ایالت آرکانزاس است. او در آستانه عید فطر در مصاحبه با نشریه پولیتیکو ضمن اشاره به وجود گروه‌های متعدد اقلیت قومی در ایران به مشکلاتی که اهل سنت از جمله بلوچ‌ها، اعراب و ترکمن‌ها در جمهوری اسلامی با آن روبرو هستند اشاره کرد و مدعی شد این گروه‌ها علاقمند به «زندگی تحت یک استبداد شیعه فارسی» نیستند. این سناتور جمهوریخواه گفت که آمریکا باید «از دگراندیشان در داخل ایران» حمایت کند تا نتیجه مورد نظر آنان رخ دهد. او همچنین با تاکید بر اینکه سیاست آمریکا باید تغییر رژیم در ایران باشد گفت: «من نمی‌دانم چطور کسی می تواند بگوید مادامی که یک استبداد دینی در اریکه قدرت است، ایالات متحده می‌تواند روی امنیت و آسایش به خود ببیند.» ایجاد تفرقه بین فرق اصلی اسلامی یعنی شیعه و سنی دهه‌های متوالی است که در دستور کار نظام سلطه قرار دارد و تاکید بر تحکیم روابط فرق اسلامی و پرهیز از دامن زدن به اختلاف‌های موجود باطل السحر این نیرنگ‌هاست. حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه سخنان خود با مربوط دانستن این اظهارنظر به مسئله فسطین تاکید می‌کنند: «از برجستگی‌های راه‌پیمایی روز قدس همین است. این‌ها همین مردم شیعه هستند که برای فلسطینیانی که اهل‌سنّتند، دارند این‌جور اظهار همدردی و همراهی می‌کنند. معنای اتّحاد این است.» در واقع کارهایی به ظاهر ساده‌ای مانند راهپیمایی روز قدس و نماز جماعت مشترک اهل تسنن و تشیع چنان با اهمیت است که استراتژی‌ها و برنامه‌ریزی‌های درازمدت دشمنان اسلام و امت اسلامی را باطل می کند. 
  3. ایشان در ادامه با اشاره به رفتار و گفتار دولتمردان برخی کشورهای اسلامی، آن را در راستای به فراموشی سپردن مسئله فلسطین دانسته و تاکید می‌کنند که فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است: «از خطرهای بزرگی که امروز دنیای اسلام را تهدید می‌کند، کم‌رنگ کردن و به‌فراموشی سپردن مسئله‌ مهمّ فلسطین‌است؛ متأسّفانه این کاری است که دارد انجام می‌گیرد. بعضی از کشورهای مسلمان طوری مشی می‌کنند، جوری حرف می‌زنند، جوری عمل می‌کنند که موضوع فلسطین نادیده گرفته بشود، مسئله‌ فلسطین به فراموشی سپرده بشود. فلسطین مسئله‌ اوّل دنیای اسلام است. بنا بر فقه اسلام چه فقه مذاهب اهل‌سنّت، چه فقه شیعه و شاید بقیّه‌ی مذاهب دیگر تردیدی وجود ندارد که وقتی دشمنی بر سرزمین مسلمین تسلّط پیدا کرد، وظیفه‌همه است که با او مبارزه کنند، با او جهاد کنند؛ به هر شکلی از جهاد که ممکن است.» رفتار رژیم سعودی و برخی دیگر از کشورهای حوزه خلیج فارس در برقراری روابط پنهان ‌و پیدا با رژیم صهیونیستی مصادیقی از به فراموشی سپردن اشغال قبله اول مسلمین از سوی کشورهای اسلامی است. کشورهایی که در سال 1967م.از اسرائیل شکست خوردند و امروز نیز با رفتار خود به نوعی دیگر بازنده رویارویی با رژیم صهیونیستی هستند. بر طبق قاعده «نفی سبیل» که یک اصل قرآنی و مورد قبول همه فرق اسلامی است و در آیه 141 سوره نساء بدان اشاره شده است هر گونه تسلط دشمنان اسلام بر مسلمین مردود بوده و مسلمین موظف هستند با این سلطه مبارزه کنند تا آن را برچینند. فلذا مبارزه برای پایان سلطه اسراییل بر سرزمین‌های غصب شده مسلمانان و برپایی یک حکومت مردمی در سرزمین فلسطین یک واجب شرعی برای مسلمانان است که نباید آن را فراموش کنند./ انتهای پیام/ علی اصغر بروجردی                                                                                                                                      ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود

  

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.