اهواز- نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حضور مستشاران نظامی در عراق به صلاح این کشور است، گفت: ایستادگی شجاعانه و اطاعت از مرجعیت از عوامل موثر پیروزی مجاهدان عراقی در مقابل داعش بود.

اطاعت از مرجعیت عامل موثر پیروزی مجاهدان عراقی بود

به گزارش قدس آنلاین، جمعی از شیوخ و سران قبائل کشور عراق ظهر چهارشنبه با آیت‌الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت الله کعبی در این دیدار پس از بیان تبریک پیروزهای مجاهدان عراقی در مقابل گروه تروریستی داعش در استان موصل اظهار کرد: همبستگی میان طوایف عراق و اقشار مختلف مردم از جمله شیعیان و اهل سنت و همچنین اطاعت از مرجعیت و پاسخ چشمگیر به فتوای جهاد کفایی از عوامل مؤثر در پیروزی بر داعش بود.

 وی بیان کرد: ایستادگی شجاعانه در مقابل داعش، تقدیم خون مقدس شهیدان در راه خداوند متعال، حمایت جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و مستشاران نظامی تحت سردار رشید قاسم سلیمانی از دیگر عوامل مؤثر در پیروزی مقابل گروهک تروریستی داعش به حساب می‌آید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مرجعیت به عنوان عامل اعتلای مسلمانان به حساب می‌آید، گفت: فتوای آیت‌الله سیستانی زمانی صادر شد که استان موصل در اشغال داعش بود و باید گفت که این فتوا برای مصالح عراق، مسلمانان، اقوام و طوایف عراق بود.

آیت الله کعبی عنوان کرد: مردم کشور عراق در قالب گردان‌های بسیج مردمی و با حضور داوطلبانه پاسخ مثبت و قابل توجهی به فتوای صادر شده دادند.

وی با تأکید بر اینکه حضور مستشاران نظامی در عراق به صلاح مردم این کشور است، اظهار کرد: کشور ایران، آزادی، استقلال، رفاه، عدالت و رشد عراق را خواستار است و حمایت‌های مادی، نظامی و دیپلماسی و معنوی ایران برای پیشرفت عراق به حساب می‌آید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: عشق و وفاداری میان ایران و دیگر کشورهای اسلامی و عربی به صورت متقابل وجود دارد.

وی متذکر شد: ایران در دوران امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، بارها عشق و دوستی خود را نسبت به ملت‌های عرب و مسلمان ثابت کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.