نماینده پارلمان سوریه با اعلام اینکه دولت دونالد ترامپ دارای منطق کابویی است اظهار داشت: آمریکا پیام حمله موشکی ایران به دیرالزور را دریافت کرد.

آمریکا پیام حمله موشکی ایران را گرفت

به گزارش قدس آنلاین،هم اکنون اقدامات تبلیغاتی علیه سوریه در خصوص استفاده این کشور از سلاح های شیمیایی آغاز شده است. شایعه های زیادی، توسط کمپین های اطلاعاتی تبلیغاتی علیه سوریه در حال انتشار است. «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در تاریخ ۲۶ ژوئن در بیانیه ای اعلام کرد که آمریکا مطلع شده که حکومت سوریه درصدد انجام حمله شیمیایی دیگری است. اگر اسد با استفاده از تسلیحات شیمیایی حمله دیگری را انجام دهد هزینه بسیار گزافی را خواهد پرداخت. هیلی در ادامه این بیانیه عنوان داشت: مسئولیت هر گونه حملات بعدی علیه مردم سوریه نه تنها بر عهده بشار اسد بلکه بر عهده روسیه و ایران که از حکومت سوریه دفاع می کنند است. در همین رابطه گفتگویی را با «حسین راغب الحسین» نماینده پارلمان سوریه انجام دادیم که مشروح آن از نظر می گذرد:

*هدف اصلی رژیم صهیونیستی در حمله به اهداف نظامی و پایگاه های نظامی ارتش سوریه چیست؟ آیا تل آویو به دنبال خدمت رسانی به تروریست ها است؟

دلایل و اهداف بسیاری برای حمله رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه و هم پیمانان آن وجود دارد اما مهمترین آنها به ماهیت تجاوزکارانه تل آویو در قبال سوریه ارتباط دارد. یکی دیگر از دلایل مربوط به پیشروی های بسیار و پیروزی نیروهای ارتش سوریه در نبرد با گروه های تروریستی است، امری که خوشایند صهیونیست ها نیست لذا اسرائیل برای مهار پیشروی نیروهای سوری و حمایت از تروریست های هم پیمان خود همچون جبهه النصره وارد عمل شد.

سومین دلیل اینکه وقتی وکیل و نماینده (گروه های تروریستی که به مثابه نماینده رژیم صهیونیستی در سوریه هستند) شکست می خورد طرف اصلی (تل آویو) وارد عمل می شود. ما در تحلیل های سیاسی در سوریه هیچگاه اسرائیل را از حوادث سوریه دور ندیدیم بلکه بر این باور هستیم رژیم اسرائیل برنامه ریز و مشارکت کننده اصلی تروریسم در سوریه است.

*نیروهای ترکیه اخیرا تحرکات مشکوکی در شمال سوریه داشته اند؟ نظر جنابعالی درباره این تحرکات و اهداف آن چیست؟

در واقع حکومت اردوغان خود را در وضعیتی قرار داده است که کسی دوست ندارد جای آن باشد. وی با حمایت از گروه های تروریستی در سوریه خود را در اسارت آنها قرار داد و اکنون کردهای سوریه در دشمنی با اردوغان هستند و این امر، مشکلات داخلی ترکیه را تشدید می کند.

دخالت ترکیه در اراضی سوریه در واقع تلاش برای فرار رو به جلو است و نوعی پناه گرفتن در چتر حمایتی روسیه و ایران است تا شاید بتواند در سایه اختلافات کشورهای حاشیه خلیج فارس مفری بیابد امری که تاثیر منفی بر آنکارا خواهد داشت و اختلافات ترکیه با آمریکا را تشدید خواهد کرد. همه این موارد به تشدید فشارهای بسیار بر اردوغان و تسلیم وی در برابر خواسته های روسیه و ایران منجر شده است.

*آمریکا بدون دلیل و مدرک، دولت سوریه را به برنامه ریزی برای حمله شیمیایی در این کشور متهم می کند، واشنگتن با این اتهام چه هدفی را دنبال می کند؟

دولت سلطه طلب و قلدرمآبانه ترامپ درصدد ناامنی در جهان و سوریه است، دولت دونالد ترامپ کاملا دارای منطق کابویی است لذا همواره به دنبال بهانه برای تجاوز به سوریه است چرا که آن را دژ مقاومت می داند. ما تاکید می کنیم که وجود سلاح شیمیایی در سوریه دروغی بیش نیست و بهانه آمریکایی ها برای حمله جدید به سوریه است.

سوریه و هم پیمانان آن آماده واکنش مناسب به هر نوع تجاوز و نیز ادامه نبرد با تروریسم هستند، پدیده ای که شریک آمریکا در نابودی منطقه است.

*آیا آمریکا به دنبال حمله نظامی به سوریه است؟ احتمال عملیات نظامی علیه دمشق وجود دارد یا خیر؟

احتمال این حمله از سوی آمریکا وجود دارد اما سوال این است که در روز دوم و پس از حمله چه رخ خواهد داد؟ دستاوردهایی که آمریکا از حمله قبلی به دست آورد چه بود؟ ارتش سوریه پس از تجاوز آمریکا به پایگاه الشعیرات، کیلومترها پیشروی داشت و به پیروزی های بسیار دست یافت. ما هر چیزی را پیش بینی می کنیم و برای هر احتمالی آماده ایم.

*در صورت حمله هوایی آمریکا به سوریه واکنش هم پیمانان دمشق چه خواهد بود؟ آیا روسیه واکنش سریع و قاطعی در این رابطه اتخاذ خواهد کرد؟

واقعیت های میدانی و ملاحظات سیاسی در این رابطه تعیین کننده هستند. ما می دانیم که روسیه در این زمینه هشدارهای شدیداللحنی داده است. همچنین حمله موشکی موفقیت آمیز ایران به پایگاه های تروریست ها در دیرالزور، حامل پیام های سیاسی و نظامی است و من معتقدم آمریکا این پیام ها را دریافت کرد.

به هر حال آمریکا از حمله نظامی به سوریه بهره ای نخواهد برد بلکه طبق روال تمامی تجاوزات خود متحمل شکست خواهد شد. سوریه و هم پیمانان آن به نبرد با گروه های تروریستی ادامه می دهند و شما ملاحظه کنید در حال حاضر چه حوادثی در کشورهای حامی تروریسم رخ می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.