معاون دبیرکل و نماینده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه با اشاره به عمیق‌تر شدن بحران انسانی در یمن، رسیدن به صلح پایدار را تنها راه حل وضعیت فعلی در این کشور دانست.

به گزارش قدس آنلاین، «استفان اوبراین» معاون دبیرکل و نماینده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه که برای شرکت در یک مراسم اجتماعی به منطقه «غازی انتپ» واقع در ترکیه سفر کرده است، در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: فاجعه انسانی در یمن در حال وقوع است و برای رفع این بحران باید دنبال راه حل های پایدار باشیم.

معاون دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: فاجعه یمن هر روز در حال عمیق تر شدن است. بیش از ۳۰۰ هزار نفر تحت تاثیر بیماری وبا هستند و هر چه سریع تر باید لوازم دارویی و درمانی برای آنان فراهم شود.

معاون دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: نسبت به شیوع گسترده وبا در یمن نگران هستیم. از تمام کشورهای جهان می خواهیم تا داروهایی که برای درمان وبا مورد استفاده قرار می گیرد را به این کشور ارسال کنند.

وی در ادامه افزود: سازمان ملل بحران یمن را جزو اولویت کاری خود قرار داده و برای گذر از فاجعه کنونی از تمام مجامع و نشست های بین المللی استفاده کرده و صدای خود را به گوش جهانیان می رساند. برای رسیدن به صلح پایدار در یمن به جای گزینه های نظامی باید راه حل های سیاسی را در پیش گرفت.

لازم به ذکر است، با توجه به ادامه تهاجم عربستان به کشور یمن نزدیک به ۳ میلیون نفر از مردم این کشور آواره شده و بالتبع به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی و عدم جمع آوری زباله ها، مردم این کشور هر روز در معرض خطر مبتلا به بیماری مهلک وبا قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.