۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
کد خبر: 544691

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: مصرف جگر دامی جای نگرانی ندارد و مردم می توانند با خیال راحت از این فرآورده استفاده کنند.

نترسید، جگر بخورید

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر ملکی با بیان اینکه از یک ماه پیش جگر گوسفند همانند گوشت قبل از عرضه به بازار ۲۴ ساعت در پیش سرد قرار می‌گیرد، افزود: این اقدام باعث می شود که هیچ مشکلی در جگر وجود نداشته باشد و مردم بتوانند با خیال راحت این فرآورده دامی را مصرف کنند.
وی در ادامه ضمن توصیه به شهروندان مبنی بر اینکه جگر مصرفی خود را از مراکز مجاز تهیه کنند، اظهارداشت: خوشبختانه تاکنون تب کریمه در استان تهران مشاهده نشده است.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از جمله دلائل دوباره گرانی گوشت قرمز را کاهش قیمت جگر گوسفندی به دلیل شیوع تب کریمه و عدم استقبال مردم دانست و گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو جگر از ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان به ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان رسیده است.
وی در ادامه با بیان اینکه رشد قیمت گوشت گوسفندی می تواند ناشی از کمبود تولید و عرضه دام باشد، افزود: همه ساله بازار گوشت کشور در ماه های خرداد و تیر به دلیل عرضه فراوان دام با افت قیمت مواجه بود که متاسفانه از دو سال گذشته به این طرف به دلائل مختلف منجمله ذبح بره های ماده و ... با مشکل کمبود عرضه دام و افزایش قیمت رو بروست.
ملکی بیان داشت: ذبح بره های ماده ضربات جبران ناپذیری به پیکره صنعت دامداری کشور وارد می کند بنابراین ادامه چنین روندی می تواند پیامدهای بسیار بدی به دنبال داشته باشد.
وی ضمن انتقاد شدید از کشتار بره های شیری گفت: این بره ها ضمن رسیدن به وزن ایده‌آل حداقل باید یک بره از خود به جا گذشته و سپس کشتار شوند.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در ادامه از مسئولان مربوطه خواست از کشتار بی‌رویه بره های شیری در کشور جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.