ساری- تیم شطرنج مدرسه ابتدایی شاهد منطقه یک ساری بعنوان نماینده مدارس دختران مازندران به مسابقات کشوری شطرنج دانش آموزی که در شهرستان خمین استان مرکزی برگزار می شود، اعزام شد.

دانش آموزان دختر مازندرانی به مسابقات شطرنج کشور اعزام شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، خانم حسینی مربی این تیم به قدس آنلاین گفت: این مسابقات از ١٦ الی ٢٠ تیر با شرکت استانهای کشور و به صورت تیمی در ٤ میز برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه سرپرست تیم، خانم تبار می باشند، خاطر نشان کرد: تیم مازندران را الینا حیدری، آریانا شکریان، کوثر مفیدی، مبینا تنها و فاطمه زهرا پرواسی تشکیل می دهند که در یک دوره  فشرده تاکتیکی  زیر نظر مهدی محمدی مربی برجسته استان به آمادگی کامل دست پیدا کردند.

همچنین معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ساری به قدس آنلاین گفت: همه ساله مسابقات شطرنج دانش آموزی کشور در سطوح مدرسه، منطقه، استان و کشور برگزار می شود.

محمود تنها افزود: حیاط پویا برای شادابی مدارس، برگزاری المپیاد درون مدرسه ای و مدرسه قهرمان، سه سیاست معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش است.

وی یادآور شد: ۸۰ دانش آموز در این دوره از مسابقات شطرنج شرکت کردند و مدرسه شاهد منطقه یک قهرمان شد و در بین مناطق ٣٢ گانه استان نیز مقام اول را کسب کرد.

همچنین مدیر دبستان دخترانه شاهد منطقه یک ساری به قدس گفت: مدرسه ای موفق است که انجمن خوبی داشته باشد و انجمن مدرسه شاهد با کمک مسولین مدرسه توانست در همه عرصه ها موفق عمل کند.

نسرین نصرالهی افزود: در سالهای اخیر وزارت آموزش و پرورش نگاه ویژه ای به ورزش دانش آموزی داشته و با این سیاست، قهرمانان جدیدی در رشته های مختلف ورزشی به تیم های ملی راه یافتند.

وی ادامه داد: اداره آموزش و پرورش بخشی از هزینه تیم های برتر برای حضور در رقابتهای دانش آموزی کشوری را متقبل می شود و بخش دیگر هزینه ها نیز به عهده مدرسه و مساعدت انجمن اولیا مدرسه است.

مدیر دبستان دخترانه شاهد منطقه یک ساری گفت: مهارت زندگی، مهارت ورزشی و مهارت آموزشی دانش آموزان برای مسولین آموزش و پرورش مهم بوده که در این بین مهارت ورزشی و سلامت فرزندان و به خصوص مادران آینده این سرزمین، در اولویت قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.