زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین کاری که در سیستان و بلوچستان انجام گرفته است رویکرد بخش خصوصی بوده است و این استان در بحث جذب سرمایه گذار خارجی در جایگاه سوم قرار دارد.

سیستان و بلوچستان در جذب سرمایه گذار خارجی در جایگاه سوم قرار دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اوسط هاشمی در ستاد اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان که پیش از ظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از نمایندگان مردم استان و مسوولین در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار داشت: از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۹۲ حدود ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تملک دارایی در استان کار شده که این میزان در ۴ سال دولت تدبیر و امید به بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به هزار میلیارد تومان آبیاری جنوب استان و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آبیاری در منطقه سیستان،در ۴ سال گذشته ، افزود: در گذشته برنامه ویژه ای در بخش جهاد کشاورزی استان وجود نداشت اما خوشبختانه در دولت تدبیر و امید ۲۱ برنامه در حوزه جهاد کشاورزی در سیستان و بلوچستان مصوب شده است.

وی افزود: ۷۰ درصد مردم ایرانشهر از نعمت گاز بهره مند شده و گاز رسانی به ۳۶ شهرستان فاقد گاز، در این دولت مصوب شده که زمینه را برای پیشرفت فراهم میکند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصوبه تخصیصی در بخش آب و برق در سفر اخیر دکتر نوبخت به سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین کاری که در استان انجام گرفته رویکرد بخش خصوصی بوده و سیستان و بلوچستان در بحث جذب سرمایه گذار خارجی در جایگاه سوم قرار دارد.

هاشمی با تاکید بر اینکه حدود ۸۴۰ میلیارد تومن برای کارخانه لاستیک سازی با ۱۵۰ میلیون یورو مصوب شده است ، افزود:به ظرفیتی از پیشرفت در استان رسیده ایم که به نقش منطقه ای می اندیشیم.

مهندس هاشمی عنوان کرد:با این هدف گذاری بلند انتظار ما از کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران این است اولین چراغ کشتی را در دریای آزاد و اقیانوس این کشور روشن کرده و خط کشتی رانی را راه اندازی کنند.

وی افزود: ۱۱ درصد از کل پروژه های ملی در سیستان و بلوچستان قرار دارد لذا با توجه به مشترکات فراوان با کشورهای همسایه ، به واگذاری۲ هواپیمایATR برای ارتباط گسترده و داشتن خط پروازی با قندهار بعنوان قطب اقتصادی و کراچی داریم.

وی افزود: با توجه به گرایش مردم پاکستان و افغانستان به سمت سیستان و بلوچستان لازم‌است بازنگری جدی در حوزه روابط با همسایگان صورت گیرد که می توانیم در مقابل پیوند های اقتصادی پیوند روابط اجتماعی را شکل دهیم.

وی با اشاره به اینکه کل مناطق سواحل مکران مشمول منطقه آزاد میشوند افزود: استدعا داریم سازمان توسعه سواحل مکران و استان به مجلس راه یابد تا کل استان از اثرات این سازمان بهره مند شوند.

هاشمی با اشاره به لزوم توسعه ظرفیت فرودگاه در سیستان و بلوپستان عملیاتی شدن پرواز سراوان را خواستار شد. وی در ادامه با اشاره به نیاز استان برای صدور یک ساعته اقامت در سیستان و بلوچستان، خاطر نشان کرد: یا باید لغو روادید با کشور همسایه را داشته باشیم یا صدور ویزا در ۴ پایانه رسمی و زاهدان در محل انجام شود.

استاندار خاطر نشان کرد:باید عدالت برنامه ای به استان معطوف شود همچنین تیتر توفیق دولت در توجه به بندر چابهار و راه آهن برای برون رفت از وضعیت فعلی و واقع شدن در مسیر تجارت و توسعه است.

وی افزود:نیاز به بازنگری در نوع روابط تجاری ،توسط دستگاههای مسئول صنعت،خارجه و جهاد کشاورزی با کشورهای همسایه داریم همچنین خط راه اهن اصلاح ۱۶ کیلومتر در چابهار تعیین تکلیف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.