زاهدان- وزیر راه و شهرسازی گفت: سیستان و بلوچستان نیاز به سرمایه گذاری های سنگینی دارد که از جمله راه‌ آهن زابل زاهدان _چابهار و بعد از آن بیرجند بین ۴ تا۵ میلیارد دلار هزینه نیاز دارد.

سیستان و بلوچستان نیاز به سرمایه گذاری دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،عباس آخوندی در جلسه ستاد مقاومتی سیستان و بلوچستان که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان استانی پیش از ظهر  پنجشنبه برگزار شد اظهار داشت: پروژه ها و برنامه های مهمی در حوزه های تجارت گردشگری، زیرساخت ها ،حمل و نقل ، انرژی و گاز در سیستان و بلوچستان انجام گرفته است که این گزارشات دریافتی از مدیران استانی خوب و مثبت تلقی می شود.

آخوندی با تاکید بر لزوم نگاه برون مرزی به سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد:اگر می خواهیم نرخ بهره وری را افزایش دهیم و سرمایه ها وارد استان کنیم باید به سیستان و بلوچستان فراتر بنگریم.

آخوندی افزود:برای چهار بعد حمل و نقل ترکیبی استان شامل شبکه پروازی ریلی، جاده ای و دریایی برنامه پنج سال تدوین شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان نیاز به سرمایه گذاری های سنگینی دارد، افزود:راه‌ آهن زابل_ زاهدان _چابهار و بعد از آن بیرجند بین ۴ تا۵ میلیارد دلار هزینه نیاز دارد.

وی افزود:برنامه‌ ما بر این بود که نقاط جمعیتی و مرزی کشور را پوشش دهیم از این رو لازم است راه آهن زابل پوشش داده شود. وی ادامه داد: بزرگراه و آزادراه، همچنین فرودگاه ها و سایر ساخت های حوزه راه و شهرسازی اعتبارات کلانی می‌طلبد و هرچه در این استان و توسعه آن صحبت می کنیم باید محیط ما ملی یا فرامنطقه‌ای باشد.

آخوندی خاطرنشان کرد: یک برنامه پنج ساله برای فرودگاه‌های استان در نظر بگیریم و زمینه اجرای آن را فراهم کنیم و در هر چهار بعد حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی و ریلی این برنامه پنج ساله را تهیه کنیم.

وی در پایان بیان کرد: اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل در سیستان و بلوچستان رخ داده و آماده افتتاح بندر شهید بهشتی چابهار هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.