خرم آباد- استاندار لرستان گفت: امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم تردد در آزادراه «خرم‌آباد- اراک» تا مسیر بروجرد را برقرار کنیم.

تردد در آزاد راه خرم‌آباد- اراک تا مسیر بروجرد برقرار می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هوشنگ بازوند ظهر پنجشنبه در سومین همایش ملی کارآفرین و توسعه با محوریت اشتغال پایدار که در سالن آمفی‌تئاتر اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد به ظرفیت‌های مناطق زاگرس نشین کشور اشاره کرد واظهارداشت: روزبه‌روز به ظرفیت این مناطق کم‌توجهی می‌شود و استان‌های زاگرس نشین از نبود زیرساخت در این مناطق رنج می‌برند.

وی افزود: با اجرای اصل ۴۴ نیز باز مشکلاتی برای استان‌های زاگرس نشین به وجود آمده است چون طبیعتاً سرمایه‌گذاران درجایی حضور پیدا می‌کنند که زیرساخت‌ها موجود باشد به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این استان‌ها کم است.

استاندار لرستان عنوان کرد: وضعیت بیکاری استان‌های زاگرس نشین مطلوب نیست و این استان‌ها نرخ بیکاری بالایی دارند بنابراین باید گفت ازنظر شاخص‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وضعیت استان‌های زاگرس نشین خوب نیست.

وی بیان کرد: سالانه به‌اندازه یک شهر کوچک مردم از استان‌های زاگرس نشین مهاجرت می‌کنند به‌طوری‌که سالانه بالغ‌بر ۲۰ هزار نفر از این استان‌ها کوچ می‌کند و این در حالی است که همین استان‌های زاگرس نشین با توجه به منابع غنی که دارد بخشی از نیازها کشور را تأمین می‌کند.

بازوند تصریح کرد: همه در برابر نگرانی‌های استان‌های زاگرس نشین به‌ویژه در بحث اشتغال و مهاجرت آن‌ها وظیفه‌داریم و امیدواریم بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: لرستان نیز به‌عنوان مرکز استان‌های زاگرس نشین از نبود زیرساخت رنج می‌برد و نگرانی‌های جدی در این بخش وجود داشت که در این زمینه اقدامات خوبی انجام گرفت.

استاندار لرستان فراهم کردن زیرساخت‌های یک جامعه را وظیفه دولت دانست و اظهار داشت: خوشبختانه طی چهار سال گذشته دولت توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های استان لرستان داشته است.

وی پروژه آزادراه خرم‌آباد- اراک را یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های زیرساختی حوزه حمل رونق زمینی کشور دانست و افزود: این پروژه یک حلقه مفقوده بین آزادراه شمال به بندر امام (ره) بود اما اکنون به طول حدود ۱۳۵ کیلومتر در حال احداث است.

بازوند عنوان کرد: ۸۰ کیلومتر از پروژه آزادراه خرم‌آباد- اراک در استان لرستان است که اعتبار آن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و امیدواریم تاپایان امسال بتوانیم تردد تا بروجرد را برقرار کنیم که با راه‌اندازی این بخش ۵۵ کیلومتر از مسیر کاهش می‌یابد.

وی به فعالیت هزار و ۷۰۰ نفر در پروژه آزادراه خرم‌آباد- اراک اشاره و بیان کرد: پروژه راه‌آهن خرم‌آباد دورود نیز با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است و اکنون حدود ۶۰۰ نفر در این پروژه مشغول کار هستند.

استاندار لرستان با اشاره به بهره‌برداری نیروگاه ۴۵۰ مگاواتی سد رودبار در الیگودرز تصریح کرد: ۵۰۰ مگاوات توسط بنیاد مستضعفان و هزار مگاوات دیگر در استان لرستان در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سالانه چهارتا پنج میلیارد مترمکعب آب از استان لرستان خارج می‌شود و بیشتر مصرف استان از سفره‌های آب زیرزمینی است پیگیر هستیم بتوانیم برای استان لرستان آب پایداری لحاظ کنیم.

بازوند اظهار داشت: در این دولت چهار سد به بهره‌برداری رسیده است و توانستیم ۵۵۰ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان لرستان ذخیره کنیم.

وی افزود: بر اساس برنامه اقتصاد مقاومتی ما باید بتوانیم ۲۷ هزار تن ماهی سردآبی در استان لرستان تولید کنیم، برنامه سال ۹۶ استان نیز تولید ۳۰ هزار تن است و این ظرفیت وجود دارد تا ۱۰۰ هزار تن ماهی در این استان پرورش یابد و ۳۰ هزار شغل ایجاد شود.

استاندار لرستان به ظرفیت‌های گردشگری استان لرستان اشاره و عنوان کرد: امروز متقاضیان فراوانی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان تمایل پیداکرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کارآفرینان را پرچم‌دار واقعی و راستین اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: در دل اقتصاد مقاومتی توسعه و پیشرفت نهفته است.

بازوند با تأکید بر اینکه درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی باید تقویت شود، گفت: در اقتصاد مقاومتی افزایش فرهنگ کار وجود دارد و ما باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.