ساری- مسول بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران گفت: متاسفانه گفتمان هنر در تراز انقلاب اسلامی را شاهد نیستیم و این گفتمان ایجاد نشده است.

گفتمان هنر در تراز انقلاب را شاهد نیستیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمیدرضا هراسانی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با بروز ناهنجاری فرهنگی در فضای هنری مازندران اظهار کرد: تلاش داریم با همکاری متولیان هنر استان و صدا و سیما، این گفتمان شکل گیرد و هدایت هنرمندان صورت پذیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در رابطه با چرایی کم رونق بودن نمایش های انقلابی و حماسی از تولید شش تئاتر در رابطه با موضوعات دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای غواص خبر داد و افزود: اجرای نمایش در یادواره های شهدا بسیار کمرنگ بوده و تلاش داریم تئاترهای تولید شده در یادواره های شهدا اجرا شوند.

مسول بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه شهید شاخص بسیج هنرمندان امسال، شاعر شهید مصطفی ربیع نتاج است، یادآور شد: در مرحله اول ساماندهی هنرمندان، ساماندهی گروه های تئاتر و سرود را در دستور کار قرار دادیم.

هراسانی از برگزاری سه جشنواره شعر شامل جشنواره شعر عاشورایی در دهه اول محرم در نکا، شعر بومی و محلی در هفته مازندران در امامزاده عبدالحق زیرآب و شعر فجر در بهمن ماه در شهرستان نور خبر داد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره های تئاتر، جشنواره نمایش بچه های محله و جشنواره صحنه نیز در آذرماه برگزار می شود، اضافه کرد: فراخوان جشنواره ادبیات داستانی نیز ارائه شد و علاقمندان می توانند آثار خود را در دو بخش حرفه ای و تجربی تا ۳۰ آبان ماه آینده ارائه دهند.

مسول بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران گفت: درصدد هستیم تا جشنواره سرودها و آواهای حماسی و انقلابی را برای پایگاه ها، مساجد و کانون های فرهنگی هنری برگزار تا هنرمندان این عرصه شناسایی و ساماندهی شوند.

هراسانی با اشاره به اینکه فراخوان عکس در زمینه سبک زندگی ایرانی و اسلامی در مازندران با محوریت تولید و اشتغال ارائه شده است از برگزاری کارگاه عکس برای عکاسان مازندرانی خبر داد.

وی در پایان به حل مشکلات بیمه هنرمندان طی نشست های برگزار شده با مدیران ارشاد اشاره کرد و گفت: هنرمندان واجد شرایط می توانند از بیمه برخوردار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.