درگیری نیروهای امنیتی آلمان با مخالفین نشست جی ۲۰، به زخمی شدن ۷۶ نیروی پلیس و استفاده از گاز اشک آور علیه مردم منجر شد.

تظاهرات علیه «جی ۲۰» به خشونت کشیده شد/ ۷۶ پلیس آلمانی زخمی شدند

به گزارش قدس آنلاینبه نقل از فرانس پرس، شهر «هامبورگ» –محل برگزاری نشست جی ۲۰ در آلمان- درحالی که خود را آماده میزبانی از اولین دیدار دوجانبه رؤسای جمهور آمریکا و روسیه می کند، صحنه درگیری پلیس و مردمی شد که در اعتراض به سیاست های نظام سرمایه داری به خیابان های دومین شهر بزرگ آلمان آمده بودند.

در حالی که انتظار می رفت هامبورگ در ادامه نشست ۲۰ اقتصاد برتر دنیا، پذیرای راهپیمایی مسالمت آمیز ۱۲ هزار آلمانی ضد کاپیتالیسم باشد، درگیری پلیس با حدود ۱۰۰۰ معترض وابسته به جناح چپ افراطی، آرامش شهر را بر هم زد.

در حالی که نیرو های امنیتی برای متفرق کردن معترضین به گاز اشک آور و پمپ های آب فشار قوی مجهز هستند، خبرها حاکی از زخمی شدن دستکم ۷۶ پلیس آلمانی است.

گفتنی است ۲۰ هزار نیروی پلیس، تامین امنیت نشست هامبورگ را بر عهده دارند.

پیش بینی می شود در هفته جاری، دهها هزارتن از معترضان در شهر هامبورگ علیه «جهانی شدن» و آنچه که آنها حرص و طمع شرکتهای بزرگ و قصور در حل معضل تغییرات اقلیمی می خوانند، راهپیمایی کنند.

مجله اشپیگل گزارش داد که ارتش آلمان بیم آن دارد معترضان از پهپادهای غیر مسلح استفاده کنند و از این رو، ارتش آلمان برای شناسایی هرگونه تجاوز هوایی احتمالی از یک رادار استفاده می کند.

سخنگوی ارتش آلمان از تأیید این گزارش مجله اشپیگل خودداری کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.