جامعه: مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با قدس از ایجاد ردیف مستقل در حوزه پرورشی خبر داد و اذعان داشت از این ردیف بخشی نیز برای گسترش فعالیت‌های قرآنی عترت ونماز پیش بینی شده است که امیدواریم تحقق پیدا کند.

ارایه تسهیلات ویژه برای برگزیدگان مسابقات قرآنی فرهنگیان و دانش‌آموزان

مسعود حیدری معینی: محمد رضا مسیب زاده در حاشیه برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان و فرهنگیان کل کشوربه خبرنگار ما گفت: باعث افتخار است که برای دومین سال توانستیم باهمکاری آستان قدس رضوی دومین مسابقات قرآنی را به صورت کشوری در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) برگزارکنیم.

وی افزود: پس از 38سال از پیروزی انقلاب اسلامی فضای قرآنی در کشور قابل مقایسه با دوران ستمشاهی نیست و خدا را شاکریم بعد از 37سال تأخیر مسابقات قرآنی فرهنگیان سراسر کشور را برگزارمی کنیم.

مسیب زاده افزود: حاصل برگزاری نخستین دوره این مسابقات معرفی 10 نفر از برگزیدگان برای مسابقات کارکنان دولت بودکه هفت نفر از آنان توانستند مقام‌های خوبی را کسب کنند .

وی تأکید کرد: نفر اول حفظ جهان اسلام یکی از فرهنگیان است وهمچنین می‌توان ازآقای پرویزی نام برد که درمسابقات اوقاف جهان اسلام خوش درخشید و توانست مقام اول را کسب کند.

این امر حاکی از مهیا بودن و مستعد بودن فرهنگیان عزیزی است که در عرصه تعلیم و تربیت ایفای نقش می‌کنند.

مسیب زاده تصریح کرد: سال گذشته 280هزارنفر و امسال نیز 450هزار شرکت کننده از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کردند.

مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش معنویت قرآن را حائز اهمیت برشمرد و تأکید کرد: با توجه به حساسیت‌های ویژه بین المللی در حال حاضر امکان برگزاری این مسابقات در سطح بین المللی مقدور نیست.

مسیب زاده اهداف اصلی این مسابقات را معنویت وانس با قرآن همراه با سیره نبوی برشمرد و گفت: تسهیلات ویژه‌ای همچون ارتقای شغلی، افزایش سنواتی و ارائه تسهیلات جابه‌جایی‌ها برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است، چنانکه نفر نخست مسابقات دانش‌آموزی بدون کنکور وارد دانشگاه شد و امیدواریم ظرفیت‌های خوبی را هم برای فرهنگیان عزیز ایجاد کنیم.

مسیب زاده با تأکید براهمیت توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش و پرورش گفت: ایشان فرموده اند هرگاه در مورد آموزش و پرورش صحبت می‌کنید بدانید که دارید در مورد یک جمع 40 میلیونی صحبت می‌کنید که شامل فرهنگیان، دانش‌آموزان‌و اولیای آن‌هاست، بنابر این سرمایه گذاری بر روی معلم یعنی سرمایه گذاری بر روی تحول کشور و نیروی انسانی که نیروی محرک کشور است و معلم در آموزش و پرورش الگویی است برای دانش آموزان؛ بنابراین ایجاد و افزایش چنین مسابقاتی قطعاً ما را برای تسری آن در بین دانش آموزان و جامعه کمک خواهد کرد.

وی کسب اعتبارات مالی را راهگشای اقدام‌های بیشترقرآنی برشمرد و تأکید کرد: در این راستا شورای توسعه قرآنی در برگزاری و کیفیت بخشی این مسابقات می‌تواند کمک حال ما باشد، چنانکه در چند سال اخیر هم خیلی به ما کمک کرده است.

مسیب زاده عزم جدی مسئولان در آموزش و پرورش و پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و دیدگاه عالی ایشان در عرصه فعالیت‌های قرآنی را مهم برشمرد و سیاست‌های دولت را مبنی برتوسعه فعالیت‌های قرآنی حائز اهمیت دانست.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.