اصفهان- رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان این که در طول تاریخِ زندگیِ انسان، محل هایی برای اجتماع و گردهمایی ها در نظر گرفته می شده وحیات اجتماعی انسان ها در آن محل ها، به هم گره می خورده است، گفت: در سیستم ها و رویکردهای نوین شهری و شهرسازی امّا این تفکر دچار تزلزل شده و اجتماع مداریِ انسان ها به حاشیه رفته و جای خود را به رویدادمداری داده است.

جشنواره فیلم کودک و نوجوان در تأمین حسّ اجتماع مداری کودکان و نوجوانان  ناکام بود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی تاکید کرد: اجتماعِ تعدادی کودک و اصحاب هنر در رویدادی از قبیل جشنواره فیلم کودک و نوجوان در یک سالن و تنها برای تماشای یک رویداد نمی تواند حسّ و نیاز اجتماع مداری این نسلِ نوخاسته را تأمین کند.

وی تصریح کرد: همچنین رسانه های نوین به شدّت کودکان و نوجوانان را به خانگی و انفرادی شدنِ برنامه های فراغتی دعوت می کنند و حضور اجتماعی آنان را تنگ تر و محدودتر می سازند.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی افزود: براین اساس به نظر می رسد شهرداری به عنوان متولّی امور شهری می بایست با نگرش اجتماع پذیری پارک ها و بوستان های شهری، فرآیندی را دنبال کند که حاصل و نتیجه ی آن شکل گیریِ تشکّل ها و اجتماع های ادواری و مستمر کودکان و نوجوانان در محیط های عمومی و به ویژه فضاهای مکث شهری از جمله پارک ها و بوستان ها بشود.

وی اجتماع پذیریِ پارک ها را از مهم ترین راهبردهایِ توسعه و تقویت فعالیت هایِ حوزه کودکان و نوجوانان برشمرد و گفت: متأسفانه در منظومه برنامه های شهرداری این مسأله جایی ندارد و به دست فراموشی سپرده شده است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: بازی های بومی و محلّی، برنامه های اجتماع مدار، ورزش های میدانی، رویدادهای محیطی و میدانی، مسابقات گروهی، آموزش های جمعی و گروهی، فعالیت های هوازی و فیزیکال و... می تواند در افزایش روحیه اجتماعی کودکان و نوجوانان تأثیر به سزایی داشته باشد.

وی گفت: این فعالیت ها با کمترین امکانات و اعتبارات قابل انجام است ولی مورد توجّه واقع نشده و به جای آن رویدادهای پرهزینه و کم بهره جزء مهم ترین برنامه های شهرداری قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.