​ایلام- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: پنل های خورشیدی عشایر ایلام پس از تأیید دستگاه های ذیربط، به افراد متقاضی تحویل داده شد.

پنل های خورشیدی عشایر ایلام توزیع شد

هادی شیرخانی روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه پنل های خورشیدی خریداری شده برای عشایر ایلام، بعلت عدم تأیید از سوی سازمان بازرسی کشور توزیع نشده بود، اظهارداشت: پس از تأیید فنی این دستگاه ها توسط سازمان بازرسی، پنل ها به متقاضیان تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۴۰۰ خانوار عشایری استان متقاضی دریافت پنل های خورشیدی بودند، افزود: این خانوارها هم اکنون پنل های خود را دریافت کرده و علاوه بر این ۲۰۰ خانوار دیگر نیز برای خرید این پنل ها با تعرفه دولتی درخواست داده اند که پس از تهیه در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با تأکید بر اینکه این پنل ها تنها نیاز روشنایی و ضروری خانوارهای عشایری را تأمین می کند، خاطرنشان ساخت: متقاضیان می توانند پنل مورد نیاز خود را از بازار تهیه کنند و این شرکت بودجه ای برای تهیه و تأمین این پنل ها در اختیار ندارد.

هادی شیرخانی همچنین با تأکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی برق، تصریح کرد: پیک مصرف برق در ایلام از خط قرمز آن عبور کرده و این شرکت توان تولید ۳۰۰ مگاوات برق در روز را دارد که میزان مصرف هم اکنون از ۳۴۰ مگاوات نیز عبور کرده که با ادامه این روند خاموشی ناخواسته حتماً اتفاق خواهد افتاد.

وی بر عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات پیک بار تأکید کرد و یادآور شد: خانوارها در صورت ۲۰ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی، ۴۰ درصد هزینه برق مصرفی آنها کاهش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.