مشهد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۳۲ پزشک اعزامی جمعیت هلال احمر استان در ۶۴ کاروان حج تمتع ۹۶ مستقر هستند.

۳۲ پزشک جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به حج تمتع ۹۶ اعزام می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، سیدمجتبی احمدی در این رابطه اظهار کرد: ۱۱۰ پزشک به مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر معرفی شدند که از این تعداد ۵۸ نفر مورد تأیید قرار گرفته و تاکنون ۳۲ پزشک توسط کاروان ها به کار گرفته شدند.

وی با اشاره به افزایش سهیمه حج کشور و استان، افزود: استان‌های تهران و خراسان رضوی بیشترین تعداد زائران را حج تمتع ۹۶ دارند و با تلاش بیشتر حج امسال حجی باشد با کیفیت در مراتب معنوی سفر و صحت کامل برای زائران و کارگزارانی که وظیفه خدمت را برعهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر جمعیت خراسان رضوی بیان کرد: برای ارتقا سطح دانش و آگاهی پزشکان اعزامی به حج امسال در مرکز پزشکی حج زیارت استان در مورخه ۱۰ تا ۱۲ تیر ماه به مدت ۳ روز دوره آموزشی اورژانس و بیماری های حج  توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

احمدی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته فاصله زمان آموزش با اعزام بسیار زیاد بود، تصریح کرد: برای امسال تمهیداتی اندیشیده شد که این فاصله به حداقل زمان ممکن برسد تا از کمرنگ شدن آموزش‌ها جلوگیری شود و آموزش‌های لازم در قالب ۱۰ جلسه آموزشی داده شد.

وی تأکید کرد: امسال ۸ هزار و ۸۰۰ زائر از خراسان رضوی در قالب ۶۴ کاروان به حج مشرف می‌شوند که ۳۴ کاروان آن از مشهد و ۳۰ کاروان از شهرستان‌ها هستند و ۳۲ پزشک اعزامی از خراسان رضوی در این کاروان‌ها مستقر هستند تا در صورت نیاز امدادرسانی لازم و به‌موقع را داشته باشند و در این سفر نورانی و روحانی در هر دو کاروان یک پزشک مستقر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به گرمای هوا دو شهر مکه و مدینه در ایام موسم حج، خطاب به زائران حج ابراهیمی، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به گرمای شدید هوا و پراکندگی مراکز اقامتی زائران ایرانی در مکه و مدینه باید تلاش و اهتمام بیشتری برای رسیدگی به امور زائران داشته باشیم و از زائران بیت‌الله‌الحرام می‌خواهیم که به توصیه‌های پزشکی توجه کنند تا از تهدیدات و آسیب‌ها به‌دور باشند و پزشکان نیز دقت لازم را برای تایید سلامتی کامل زائران داشته باشند و اطلاعات پزشکی زائران را به‌ درستی در سامانه ثبت کنند.

احمدی گفت: سلامتی کامل و استطاعت جسمی زائران باید توسط پزشک کاروان تأیید شود تا در زمان انجام اعمال مناسک حج با مشکلی در این زمینه مواجه نباشیم و در این رابطه برنامه‌ریزی‌های بهداشتی ودرمانی لازم را در جهت انجام هرچه بهتر مناسک حج داشته‌ایم.

وی افزود: پزشکان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در حج تمع امسال از ۵ مرداد ماه تا اواخر شهریور ماه و حداکثر به مدت ۵۰ روز در دو شهر مکه و مدینه مستقر خواهند بود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.