زاهدان- ‌رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مشکلات موجود و قابل اهمیت در استان واحدهای تولیدی فاقد پروانه است که این واحدها شناسایی شده و سپس برنامه ریزی‌هایی برای اعطای پرونده و قانونمند کردن آن‌ها در نظر گرفته شده است.

واحدهای تولیدی‌ بدون پروانه سیستان و بلوچستان قانونمند می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، ‌نادر میرشکار در شورای صنعت و معدن استان بیان کرد: صادرات کالا از اهمیت بالایی برخوردار است و با اضافه شدن رسمی دو گمرک میلک و میرجاوه به گمرکات استان، ظرفیت گمرکی در منطقه افزایش یافته که با فعالیت این دو گمرک در کنار گمرک‌های چابهار، سیردان و پیشین ظرفیت‌های صادرات از استان به کشورهای همسایه افزایش قابل قبولی خواهد یافت.

میرشکار در ادامه بیان کرد: طی سال گذشته ۴۸۳ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان انجام شد که با در نظر گرفتن حجم ترانزیت‌های داخلی و خارجی اقدامات استان در بخش تجارت به مرز سه میلیارد دلار رسیده است اما با این وجود سازمان به دنبال آن است که بتواند از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کند تا صادرات استان حداقل به ۵۴۰ میلیون دلار برسد که این مهم مستلزم تکمیل زیربنا و زیرساخت‌های لازم است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان اظهار کرد: صنعت فرش نیز در استان از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین باره، دوره‌های آموزشی برای فعالان این بخش برنامه ریزی و تسهیلات خردی نیز در نظر گرفته شد و نزدیک به ۴۰ نفر از فعالان این عرصه برای دریافت تسهیلات خرد شناسایی شده‌اند، از سوی دیگر هدف گذاری شده است تا برای توسعه این صنعت در استان از این ظرفیت‌ها استفاده کافی شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مناسبی برای حضور سرمایه گذاران و همچنین سرمایه گذاری فراهم شده و استان در مسیر توسعه قرار گرفته است، در همین راستا با فعال شدن واحدهای راکد، طرح‌های در دست اجرا و راه‌اندازی واحدهای صنفی برای قشر زیادی از جوانان جویای کار در استان اشتغال ایجاد می‌شود.

میرشکار بیان کرد: اقتصاد سیستان و بلوچستان به سمت بسیار خوبی حرکت کرده و در مسیر توسعه قرار گرفته است، چراکه افتتاح پروژه‌های بزرگی همچون فولاد، پتروشیمی، سیمان و کاشی نشان داد که نه تنها استان از ظرفیت‌های بالا برای سرمایه گذاری بهره می‌برد بلکه زیرساخت‌های آن آماده شده است و برای رسیدن به این توسعه آمادگی لازم را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: طرح‌های متعدد و مناسبی در استان در دست اجراست که قسمتی از آن بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات مورد نیاز برخی طرح‌ها نیز خریداری شده است تا در صورت به پایان رسیدن مراحل ساخت با به کارگیری دستگاه‌ها فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کند، در کنار آن برخی از طرح‌ها نیز به مرحله بهره برداری رسیده است.

میرشکار خاطرنشان کرد: در منطقه رامشار، شرکت تولیدی کاشی احداث شده که با توجه به ظرفیت استان در صنعت کاشی بدون تردید این شرکت با افزایش تولیدها اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد، در کنار این کارخانه واحد تولیدی کاغذ و مقوا نیز راه اندازی می‌شود که به نوع خود از صنایع پیشرفته محسوب شده که مراحل اجرایی آن با بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و با فراهم کردن شرایط ایجاد اشتغال برای بیش از هزار و ۳۰۰ نفر امضا شده است و به زودی مراحل ساخت ساختمان آن آغاز خواهد شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.