ساری- معاون بهره‌برداری آبفای روستایی استان مازندران گفت: به دلیل گرمای هوا و افزایش جمعیت مازندران در تابستان؛ به برخی مناطق مازندران با تانکر آبرسانی می شود.

برخی مناطق مازندران با تانکر آبرسانی می شود

به گزارش قدس آنلاین، دلاور بابازده با اشاره به اینکه وجود گرمای هوا در چند روز گذشته و وجود حضور مسافران مختلف در برخی نقاط کوهستانی موجب مشکلاتی در زمینه کمبود آب در استان شد، اظهار کرد: در بسیاری از نقاط استان مازندران که دچار مشکلات کمبود آب بودند با تانکر آبرسانی شد اما بیشترین مشکلات آب در منطقه جویبار، بهنمیر و مناطق کوهستانی سوادکوه به دلیل افزایش سه برابری جمعیت اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات کمبود آب از چاه‌های بخش خصوصی استفاده شد که کمبود آب آن با تانکرهای آب رفع شد.

معاون بهره‌برداری آبفای روستایی استان مازندران با بیان اینکه مازندران در منابع آب مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: اما در برخی از مناطق مشکلات آب بیشتر به دلیل آن است که مردم آن را برای شرب و نیز برای کشاورزی استفاده می‌کنند و این موجب چالش می‌شود.

بابازاده تاکید کرد: باید فرهنگ مصرف رعایت و فقط از آب شرب برای مصرف روزانه استفاده شود، اگر مردم همکاری کنند می‌توان از این بحران خارج شد.

وی گفت: در مازندران ۱۷ دستگاه تانکر وجود دارد که در سطح استان سیار هستند و شبانه روزی آب را انتقال می‌دهند و در برخی از روستاها که مشکل بیشتر است تانکر پلیمری ثابت نیز مستقر شده و آب به آنجا نیز ارسال می‌شود.

این مسئول یادآور شد: از مردم برای هر لیتر شرب و غیرشرب ۱۵۰ تومان هزینه دریافت می‌شود بنابراین آنان باید توجه کنند که برخی از افراد فاقد آب شرب هستند و بعضی دیگر از آب برای مصرف کشاورزی استفاده نکنند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.