پایگاههای تابستانی اوقات فراغت به طور همزمان در ۴ مرکز آموزشی منطقه ۳ آغاز شد.

افتتاح پایگاههای تابستانی در مدارس شمال تهران

به گزارش قدس آنلاین، مراسم افتتاح پایگاههای تابستانی با حضور دانش آموزان ،اولیا و مربیان و مسئولین شهرداری در مدرسه ی شیخ بهایی برگزار شد.

این پایگاه ها با رویکرد اجرای برنامه های آموزش شهروندی، کارگاههای سلامت محور ،دوره های آموزشی و ورزشی و اردوهای تفریحی در ۴ مرکز آموزشی دخترانه و پسرانه از دهم  تیرماه تا اول شهریور ماه سال جار ی برگزار می شود.

این دوره ها با هماهنگی اداره ی آموزش های شهروندی منطقه ۳ به صورت رایگان در مراکز آموزشی ایمان و رازی ، سجادیه و شیخ بهایی برگزار می شود و حدود ۳۰۰ دانش آموز را تحت پوشش قرار داده است.

مهدی پیرهادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه در خصوص ضرورت تشکیل این پایگاهها گفت : در حال حاضر موضوع اوقات فراغت به عنوان یکی از دغدغه های اصلی در حوزه فرهنگی به شمار می آید که مدیریت شهری منطقه نیز در این راستا برنامه هایی را بر ای کودکان و نوجوانان پیش بینی کرده است .

پیرهادی همیار ی و مشارکت دانش آموزان و خانواده ها را از پایه های اصلی در رشد و ترقی فرهنگ جامعه عنوان کرد وافزود: اگر خانواده ها دغدغه و مشارکت آگاهانه در  آموزش و اوقات فراغت دانش آموزان را نداشته باشند نمی توانند به نقطه ی مطلوب برسند.

وی با اشاره به لزوم آموزش در حوزه ی فضای مجازی و فناوری گفت : در حال حاضر فضاهای مجازی،  علاوه بر محسناتی که دارد ، آسیب ها و مخاطرات زیادی برای نوجوانان و جوانان دارد که خانواده ها متاسفانه از آن آگاهی ندارند و در این زمینه آموزش ندیده اند در حالی که می توان با برپایی کارگاههای اموزشی و سایر ابزار اطلاع رسانی خانواده ها را برای مقابله با این آسیب ها آماده کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه در ادامه یادآور شد: در حال حاضر در هر محله یک سرای محله با ۵۴ کانون وجود دارد که شهروندان می توانند با عضویت در این کانون ها در برنامه ریزی برای محله مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه از اولیا ومربیان خواست نظرات وپیشنهادات خود را برای اجرای مطلوب تر برنامه ها ی اجتماعی و فرهنگی در سطح شهر اعلام کنند.

گفتنی است در این برنامه صاحب زمانی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش منطقه نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت بحث اوقات فراغت از همکاری و تعامل شهرداری منطقه ۳ تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.