بجنورد- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: در پی اعلام قتل سه کودک مانه و سملقانی، تعیین علت فوت مرگ های غیر طبیعی صرفه به عهده پزشکی قانونی است.

تعیین علت فوت مرگ‌های غیر طبیعی صرفا به عهده پزشکی قانونی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی خراسان شمالی، بابک سلحشور در پی اعلام خبر قتل سه کودک، سه، شش و هشت ساله در شهرستان مانه و سلمقان و انتشار برخی اظهار نظرها و انتشار آن در فضای رسانه‌ای و مجازی در خصوص اظهار نظرهای غیرکارشناسانه اظهار کرد: تعیین علت فوت، تشخیص زمان فوت و تشخیص جنون احتمالی متهم یا متهمین در زمان ارتکاب بزه، کار کارشناسان پزشکی قانونی است که نیازمند بررسی‌های تخصصی، علمی و کارشناسی است و نتیجه آن صرفا به مراجع قضایی اعلام می گردد. اظهار نظر غیر علمی و غیر کارشناسی می‌تواند منجر به سوء برداشت‌های متفاوت در جامعه شود.

وی در خصوص پرونده قتل سه کودک در روستای کهنه جلگه افزود: اظهار نظر علمی و تخصصی در خصوص علت فوت این سه کودک نیاز به انجام آزمایشات دقیق و اظهار نظر کمیته تشخیص علت فوت دارد.

متخصص پزشکی قانونی در خصوص جنون احتمالی در هنگام بزه گفت: تشخیص جنون فرایندی بسیار حساس، پیچیده و طولانی است و نیاز به انجام مصاحبه های تخصصی روانپزشکی با فرد دارد.

سلحشور ضمن تکذیب هرگونه اظهار نظر غیرکارشناسی در خصوص علت فوت نامبردگان و جنون احتمالی متهم افزود: پس از انجام بررسی های کارشناسی نتیجه از طریق پزشکی قانونی استان به مراجع قضایی اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.