اصفهان- معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان پیشگیری از اعتیاد در جوامع کارگری و محیط های صنعتی را ضروری دانست و گفت: این استان با انجام اقدامات پیشگیرانه در کشور پیشتاز است.

پیشگیری از اعتیاد در جوامع کارگری و محیط های صنعتی ضروری است

احمدرضا پرنده در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین تاکید کرد: آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد از جمله مواردی است که برای رفع آن همه ادارات و مردم باید مشارکت کنند تا بتوانیم در این حوزه به موفقیت هایی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم افراد جامعه را تقسیم بندی کنیم قسمتی از آن مربوط به جامعه کار و تولید می شود، بنابراین وظیفه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است که با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های خود برای جامعه هدف خود برنامه هایی را در نظرداشته باشد.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه از ۲ سال و نیم قبل تاکنون برنامه های ویژه ای با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی، نیروی انتظامی، فنی و حرفه، دادگستری و دانشگاه علوم پزشکی همکاری برای جامعه کار در استان اصفهان انجام شده است، از جمله این اقدامات را تشکیل دبیرخانه کمیته پیشگیری از اعتیاد در محیط های صنعتی خواند.

وی تصریح کرد: دبیرخانه کمیته پیشگیری از اعتیاد در محیط های صنعتی در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با همکاری سازمان های یاد شده تشکیل یافت.

پرنده با اجرای «طرح کاج» اشاره و خاطرنشان کرد: طرح  پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید با عنوان «طرح کاج» اجرا و در این راستا بسته های آموزشی ویژه کارگران، سرپرست واحدهای تولیدی، مهندسان خانه های بهداشت کارگری طراحی و در اختیار آنها قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر۲۰۰ خانه بهداشت کارگری در استان اصفهان تشکیل یافت که دوره های تخصصی و کارگاههای آموزشی در آنها برگزار می شود به طوری که تاکنون این دوره ها در ۳۰۰ کارگاه صنعتی برگزار  و۱۰۰ هزار کارگر در آنها شرکت کرده اند.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان هم همکاری خوبی در این راستا داشته و ۳۱ هزار نفر از کارآموزان خود را تحت پوشش دوره های آموزشی این اداره کل قرار داده است.

وی افزود: این استان با انجام اقدامات پیشگیری از اعتیاد در جوامع کارگری و محیط های صنعتی در کشور پیشتاز است.

پرنده مهمترین راهکارمبارزه با مواد مخدر را اجتماعی کردن آن دانست و اظهارکرد: باید اقدامات پیشگیری را جدی تر گرفت که خوشبختانه جامعه اهمیت و حساسیت این موضوع را درک کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.