کریم پور گفت: فروش تولید داخل کاهش یافته است، به جای فروش ۴ هزار کالا در ۴ ماه ابتدایی سال تنها ۴۰۰ فروش داشته ایم.

کمتر از یک درصد چک ها در بازار  پاس می شود/ واردات تولیدکنندگان کفش ایرانی را ورشکست کرد

داوود کریم پور، تولیدکننده کفش ایرانی اظهار داشت: تولید داخلی از نظر کیفیت بسیار مناسب است و حتی توان رقابت با کالای ایتالیایی را هم دارد، به شرط این که از آن حمایت شود.

وی افزود: در حال حاضر بازار این کالا وضعیت مناسبی ندارد، فروش کاهش یافته است و چکهای برگشتی نیز افزایش بسیار زیادی پیدا کرده به طوری که افزایش چک های برگشتی منجر به ورشکستگی و تعطیل شدن تعداد زیادی از واحدهای تولیدی شده است.

وی با بیان این که از ۱۰۰ چک حتی یکی هم وصول نمی‌شود خاطرنشان کرد: محل فعالیت ما بازار است و در همین بازار تهران نیز تعداد زیادی از واحدها تعطیل شده و مغازه های خود را بسته اند.

این تولیدکننده کفش ایرانی گفت: اجاره مغازه ها بسیار بالا است از آن طرف خریدها هم کاهش یافته است، به طوری که نهایتا در روز یک مغازه دار می تواند دو جفت کفش بفروشد و همین هم  منجر می شود که کسی توان پاس کردن چک های خود را نداشته باشند.

وی در رابطه با کاهش میزان فروش کفش در بازار گفت: سه سال پیش یک تولیدکننده خوب ماهیانه ۱۰۰۰ کالا فروش داشت که جمعا در ۴ ماه ابتدایی سال حدود ۴ هزار کالا می‌شد اما امسال در تمام این ۴ ماه حتی نتوانسته ایم ۴۰۰ کالا را به فروش برسانیم، در تمامی این مدت هم زمانمان را به دنبال وصول چک های مرتبط با فروش‌های قبلی گذرانده ایم.

کریم پور یکی از دلایل کاهش خرید را واردات عنوان کرد و گفت: اجناس چینی و ترکیه ای در بازار فراوان است و وضعیت بازار تولید داخل را بدتر کرده و لطمه زیادی به تولیدکنندگان داخلی زده است.

منبع: نسیم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.