یزد- مدیرعامل آبفار یزد از تاثیرات مخرب و رو به رشد خشکسالی بر روستاهای استان طی چندین سال گذشته خبر داد.

نفس روستاهای یزد به شماره افتاد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی آبفار یزد، مدیرعامل آبفار یزد اظهار داشت: متاسفانه به دلیل خشکسالی های پیاپی چندین سال گذشته و کاهش بارندگی شدید در سال آبی جاری ، اکثر منابع محلی تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته اند.

محمد فاتحی گفت: از ۱۲۰۰ روستای استان یزد  نزدیک به۷۰۰ روستا تحت پوشش شرکت آبفار قراردارند وبقیه روستاها نیز از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

وی همچنین افزود: در مجموع تعداد ۴۰۴ منبع آبی تامین کننده آب این روستاها هستند که از این تعداد نزدیک به ۱۰۰ منبع خشک و۸۰ منبع دیگر در آستانه خشک شدن قراردارند.

مدیرعامل آبفار یزد گفت: در شرایط فعلی اغلب روستاهایی که در دامنه کوهستانها و مناطق مرتفع واقع شده اند دچار کمبود آب در بخش شرب و بهداشت می باشند، به طوری که در حال حاضر آب شرب بیش از ۳۰۰ روستای استان که اغلب آنها در شهرستان تفت واقع شده اند، توسط تانکر های سیار تامین می شود.

وی همچنین به راهکارهای پیش روی این شرکت جهت مواجه با خشکسالی اشاره کرد وافزود: از راهکارهای کوتاه مدت این شرکت می توان به جیره بندی، آبرسانی سیار، اجاره چاههای آب از بخش کشاورزی ودو شبکه ای کردن آب شرب بیش از ۱۵ روستا وبرنامه مدیریت مصرف اشاره کرد.

این مسئول در ادامه به راهکارهای میان مدت اشاره کرد و گفت: از راهکارهای میان مدت این شرکت تکمیل۳۰ مجتمع آبرسانی است که در سال گذشته نزدیک به ده مجتمع به بهربرداری رسید و پیش بینی می شود که در سال جاری تعداد ۷ مجتمع دیگر به بهره برداری برسد.

فاتحی همچنین اظهار داشت: رسانه ها، ارتباط مستمر با مردم، افزایش سطح آگاهی های عمومی و ... نقش بسیار مهم و اساسی در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب دارند.

وی همچنین تصریح کرد: مردم نقشی بسیار مهم و اساسی در این زمینه دارند و تحقق شعار امسال " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " و همچنین شعار هفته صرفه جویی در مصرف آب نیازمند پذیرش و مشارکت مردم است.

فاتحی در ادامه اظهار داشت: روند رو به رشد شرکت های آبفار مرهون اتخاذ سیاست های صحیح و همچنین کمک گرفتن و مشارکت دادن ذینفعان که همان مردم عزیزمان هستند، می باشد.

وی همچنین افزود: با حضور مردم در صحنه، مشارکت دادن ذینفعان که همان مردم فهیم هستند و تشویق آنان به مدیریت مصرف، روند خدمت رسانی تسریع یافته و آبرسانی به روستاها که هدف اصلی شرکت آب وفاضلاب روستایی است با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.