بیرجند-مسئول انجمن های علمی حوزه های علمیه کشور گفت: نخبگان، حوزه ها و دانشگاهیان باید با هم افزایی در کنار یکدیگر در راستای اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

اقتصادمقاومتی مشکل اصلی جامعه/ نخبگان و حوزه ها با هم افزایی در راستای اقتصاد مقاومتی تلاش کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا پیش از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح هشتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بیرجند بیان کرد: امروزه اقتصاد مقاومتی یکی از مشکلات اصلی جامعه است.

وی یادآور شد: امروزه در بحث اقتصاد مقاومتی که منبع اصلی آن کشور ما است مشکل داریم و آمارها نشان نمی دهد که وضعیت خوب باشد.

مسئول انجمن های علمی حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: بنابراین نخبگان ما مسئول هستند به رغم اینکه بزرگترین و بهترین وضعیت جامعه و وضعیت فرهنگی در کشور ما اتفاق افتاده است و کشور ما از همه لحاظ از کشورهای دیگر بالاتر است اما متأسفانه از نظر اقتصادی زیاد خوب نیست.

مهاجرنیا افزود: در این راستا نخبگان، حوزه ها و دانشگاهیان باید با هم افزایی در کنار هم تلاش کنند همچنین باید از ابتدای انقلاب همه حوزه ها و دانشگاه ها در زمینه های مختلف به صورت هم افزا و مکمل پیش می آمدند.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ همیشه فرهیختگان جامعه نقش اساسی در جامعه داشتند.

مسئول انجمن های علمی حوزه های علمیه کشور گفت: امروزه نیز ضرورت فرهیختگان، دانشگاهیان و غیره در جامعه بیشتر از گذشته است با این تفاوت که در گذشته وقتی به تاریخ نگاه می کنیم بزرگان تاریخ فقط نخبگان را می دیدند اما این نخبگان گاهی تغییر هویت می دادند.

مهاجر نیا خاطرنشان کرد: نوع سیاست ورزی که در طول تاریخ بوده روی قشر نخبگان می چرخیده است و نوع انسان شناختی و نوع نگاه آنان انسان والا را می شناختند.

وی یادآور شد: امروز هم نخبگان و هم مردم مسئولیت دارند در صورتی که در گذشته افلاطون نقش زیادی برای مردم قائل نبود اما امروز این امر به وجود آمده است که باید عوام را نخبه کرد.
مسئول انجمن های علمی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه امروز نخبه سازی ما خوب نیست خاطرنشان کرد: در این راستا نخبگان وظیفه دارند تا بیشتر تلاش کنند.

مهاجرنیا با بیان اینکه امروز وضعیت علوم انسانی بسیار فاجعه آمیز است افزود: متأسفانه امروزه علوم انسانی که در دست ما و در مراکز ما تدریس می شود برخواسته از باورها و بنیان نظری ما باشد نیست.

وی یادآور شد: بنابراین ما باید یا آنچیزی که به عاریت گرفتیم بومی کنیم یا خودمان تولید کنیم که در این راستا وضعیت ما بسیار کند است.
مسئول انجمن های علمی حوزه های علمیه کشور گفت: امروزه نتوانستیم در بسیاری از عرصه های دینداری، اخلاق و معنویت که مربوط به بخش سنتی ما است موفق باشیم بنابراین مسئول این امر نخبگان ما هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.