اصفهان- مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان از رشد ۲۴ درصدی آمار مقرری بگیران بیکاری در استان اصفهان خبر داد و گفت : در حال حاضر ۲۳ هزار نفر در این استان از بیمه بیکاری استفاده می کنند.

آمار مقرری بگیران بیکاری در استان اصفهان۲۴ درصد رشد دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر دادخواه ظهر یکشنبه در  جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن هفته تامین اجتماعی( ۱۹ تا ۲۵ تیرماه) اظهارکرد: از جمعیت ۵ میلیون و ۳۰۰  هزار نفری استان اصفهان ۶۵ درصد تحت پوشش این سازمان هستند.

وی تصریح کرد: از مجموع ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه شذه تامین اجتماعی در استان اصفهان، ۵۰۰ هزار نفرجمعیت بازنشستگان هستند که ۲۳۵ هزار پرونده دارند و ماهانه ۳۴۰ میلیارد تومان حقوق دریافت می کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان یادآور شد: افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ماه سال جاری اعمال شد و تا پایان تیرماه ۹۶ نیز مابه التفاوت افزایش حقوق آنها تسویه حساب می شود.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان یک میلیون و ۹۰ هزار نفر بیمه پرداز اصلی هستند، افزود: در این استان ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده اجباری و ۳۰۰ هزار نفر بیمه شدگان خاص از جمله اختیاری، قالیبافان، رانندگان و کارگران ساختمانی هستند.

دادخواه از رشد ۲۴ درصدی آمار مقرری بگیران بیکاری در استان اصفهان خبر داد و گفت : در حال حاضر ۲۳ هزار نفر در این استان از بیمه بیکاری استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل رکود اقتصادی حاکم بر بنگاه های اقتصادی رشدی در بیمه اجباری نداشتیم، این در حالی است که شاهد رشد آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری هستیم.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد: با تسهیلات ارزان قیمت دولت، بنگاههای کوچک و زودبازده رونق پیدا کنند و تحول اقتصادی باعث کاهش مقرری بگیران بیکاری شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان ۱۰۲ هزار کارگاه فعال یا به روایتی دیگر ۱۰۲ هزار کارفرما داریم که لیست ماهانه خود را از طریق اینترنت و سیستم شتاب پرداخت می کنند.

دادخواه گفت: با توجه به اینکه در این استان بیش از ۱۰۰ هزار کارفرما لیست ماهانه بیمه خود را به صورت غیر حضوری پرداخت می کنند، در این زمینه استان اصفهان در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته ۱۷۰ هزار بازرسی از کارگاه های زیر ۵۰ نفر انجام شد و شاهد افزایش ۵۰ درصدی  درخواست کارگران برای انجام بازرسی از محل فعالیت شان بودیم.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه در آینده نزدیک پرونده الکترونیک در اصفهان کلید می خورد، افزود: در حال حاضر هزاران مترمربع از وسعت ساختمان ها و تعداد زیادی از پرسنل در واحدهای بایگانی مشغول فعالیت هستند که با راه اندازی این سامانه کلیه پرونده ها ثبت سیستم می شود و رضایتمندی کارگران را رقم می زند.

وی ادامه داد: با هزینه ۲ میلیارد تومانی تامین اجتماعی در استان اصفهان کلیه شعب به شبکه فیبر نوری متصل شدند و به زودی پرونده الکترونیک نهایی می شود.

دادخواه درباره نسخ الکترونیک که از اسفندماه ۹۵ در استان اصفهان کلید خورده است، خاطرنشان کرد: با الکترونیکی شدن نسخ، از دفترچه های درمانی بیمه شدگان برگی جدا نمی شود و در مصرف کاغذ صرفه جویی خوبی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که نسخ الکترونیک تا پایان سال جاری در سراسر  مراکز ملکی و غیرملکی محقق شود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: در آینده نزدیک تمام خدمات تامین اجتماعی الکترونیکی انجام خواهد شد تا رضایمندی ارباب رجوعان از جمله کارفرمایان، کارگران و بازنشستگان افزایش یابد.

وی یکی از حرکت های خوب سازمان را جلوگیری از تعطیلی کارگاهای کوچک دانست و گفت: برلی  ۱۸۰ کارگاه در کمیسیون کارگری تصمیم گرفته شد که سازمان تامین اجتماعی به اشتغال پایدار و پیشگیری از تعطیلی کارگاه کمک کند، از این رو تامین اجتماعی استان اصفهان ماهانه ۲۰ میلیارد تومان به کارفرمایان در پرداخت حق بیمه مهلت پرداخت می دهد تا با آنها بعد از گذشت مدتی پرداختی های خود را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.