اهواز- نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خوزستان گفت: ‌امیدوارم تنش‌های شدیدی که بین ما و عربستان پیش آمده موجب ایجاد مشکلات برای حجاج نشود زیرا ما نمی‌توانیم به دلیل این تنش‌ها مانع رفتن مردم به حج تمتع که یک امر واجب است، شویم.

تامین امنیت و کرامت حجاج اولویت نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدابوالحسن حسن‌زاده ‌با اشاره به وجود نگرانی‌هایی در زمینه تامین امنیت حجاج تمتع در هنگام سفر به عربستان سعودی اظهار کرد: در هر سفری احتمال وقوع حوادث وجود دارد و نباید در این زمینه نگران باشیم. حج یک فریضه واجب است که باید با شرایط استطاعت، ‌ امنیت و کرامت حجاج برگزار شود ولی اگر امنیت برقرار نشود، حج واجب نیست.

وی افزود:‌ مسئولان عربستانی در قراردادی تامین امنیت و کرامت حجاج را پذیرفته‌اند و این موارد، مورد امضا و توافق قرار گرفته است.

حجت الاسلام حسن‌زاده خاطرنشان کرد: تامین امنیت و کرامت حجاج اولویت نظام جمهوری اسلامی است. در این زمینه مسئولان دیپلماسی حج شروط لازم را اعلام کرده‌اند و پس از قبول شرایط توسط مسئولان عربستانی، در حال اجرای کارها هستند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خوزستان با اشاره به خصومت پیش آمده بین عربستان سعودی با کشورمان بیان کرد: ‌امیدوارم تنش‌های شدیدی که بین ما و عربستان پیش آمده موجب ایجاد مشکلات برای حجاج نشود زیرا ما نمی‌توانیم به دلیل این تنش‌ها مانع رفتن مردم به حج تمتع که یک امر واجب است، شویم.

وی تصریح کرد: ‌اگر نماینده‌ای یا مسئولی صحبتی یا اعتراضی در مورد مسایل حج داشته باشد، نباید این موضوع را به فضای عمومی منتقل کند تا زائران اضطراب و نگرانی عازم سفر نشوند. همچنین رسانه‌ها باید فضای مطلوب را در زمینه حج تمتع ایجاد کنند.

حجت الاسلام حسن‌زاده با اشاره به حقوق شهدای منا خاطرنشان کرد: پرونده شهدای منا از سوی مسئولان عربستانی بسته اعلام شده بود که پس از اعتراض مسئولان ایرانی، این پرونده مجددا باز و پیگیری‌های لازم انجام شد ولی تصمیم‌گیرنده نهایی عربستان سعودی است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.