شهرکرد-مدیر کل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون ۲۴۰ میلیارد ریال به مستمری بگیران بیمه بیکاری پرداخت شده که نسبت به مشابه سال ۹۴ بیش از ۳۹ درصد افزایش داشته است که زنگ خطری برای صنعت استان بشمار می رود.

افزایش ۳۹ درصدی مستمری بگیران بیمه بیکاری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا محمدی ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: تامین اجتماعی بعنوان بزرگترین نهاد اجتماعی کشور بیش از ۵۰ درصد جامعه را تحت پوشش قرار داده و یکی از اساسی ترین موضوعات در بحث تامین اجتماعی، امنیت اجتماعی بیمه شدگان است.

وی افزود: طبق سند ۲۰ ساله کشور، تامین اجتماعی بعنوان پیش نیاز توسعه و عدالت اجتماعی مشخص شده و بر همین اساس ۱۱ درصد کل لوایح مورد تصویب مجلس شورای اسلامی مربوط به مصوبات حوزه تامین اجتماعی است.

محمدی تصریح کرد: در استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۱ هزار و ۴۶۸ نفر بیمه شده اصلی وجود دارد که در مجموع ۴۰۲ هزار نفر تحت تکلف بیمه تامین اجتماعی هستند و تعداد ۳۲ هزار نفر مستمری بگیری سازمان تامین اجتماعی استان هستند.

مدیر کل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری در خصوص بیمه شدگان این سازمان گفت: ۷۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده اجباری، ۸ هزار و ۴۰۰ نفر بیمه مشاغل آزاد، ۱۵ هزار بیمه قالیبافان، ۲۳ هزار بیمه رانندگان، ۶ هزار و ۸۰۰ نفر بیمه شده اختیاری و ۲۲ هزار و ۶۵۱ نفر بیمه کارگران ساختمانی در سراسر استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

محمدی در ادامه در خصوص پرداخت بیمه بیکاری گفت: تا کنون ۲۴۰ میلیاردریال به مستمری بگیران بیمه بیکاری پرداخت شده که نسبت به مشابه سال ۹۴ بیش از ۳۹ درصد افزایش داشته است که زنگ خطری برای صنعت  استان بشمار می رود.

وی با اشاره به افزایش حقوق مستمری بگیران طی سال های اخیر گفت: ۲۵ درصد در سال ۹۳ و ۱۵ درصد در سال ۹۴،  ۱۴ درصد در سال ۹۵ و در سال ۹۶ مستمری بگیرانی که دریافتی آن ها حداقل بوده بین ۱۴ درصد تا ۲۷ درصد افزایش مستمری داشته اند.

 مدیر کل تامین اجتماعی استان خاطر نشان کرد: در راستای تحقق دولت الکترونیک استان چهارمحال و بختیاری رتبه اول را در زمینه نفوذ خدمات الکترونیک کسب کرده که در این خصوص می توان به کاهش یک میلیون بار مراجعه افراد تحت پوشش به مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد.

محمدی افزود:یکی دیگر از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۶ راه اندازی سامانه بازرسی الکترونیکی و تشکیل پرونده های الکترونیکی برای تمامی بیمه شدگان است.

مدیر کل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری در پایان در خصوص معوقات این سازمان گفت: مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال بدهی معوقه کارگاه ها به تامین اجتماعی می باشد که کارفرمایان با مراجعه به شعبات سازمان می توانند از تخفیف جرائم و تقسیط بدهی اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.