نمایندگان مجلس، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف کردند «سامانه جامع اطلاعات بازار کار» را ایجاد کند.

وزارت تعاون مکلف به ایجاد «سامانه جامع اطلاعات بازار کار» شد

به گزارش قدس آنلاین،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان و در ادامه رسیدگی به لایحه یک‌فوریتی اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه‌یافته، عشایری و مرزی، ماده ۶ این لایحه را با ۱۴۸ رأی موافق، ۲۷ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در صحن علنی، به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، به منظور حُسن اجرای این قانون و ارزیابی میزان پیشرفت کار سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شد تا با استفاده از امکانات موجود و با بکارگیری سامانه مناسب و نحوه اعطای تسهیلات و اشتغال ایجاد شده نظارت کند. دستگاه‌های اجرایی موظفند در چارچوب اعلامی سازمان برنامه و بودجه کشور اطلاعات مربوط به چارچوب این نظارت را در سامانه ثبت کند. سازمان موظف است گزارش عملکرد را هر ۶ ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

همچنین در تبصره این ماده، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شد سامانه جامع اطلاعات بازار کار را متناسب با اهداف این قانون را ایجاد کرده و داده‌های مورد نیاز را در اختیار دستگاه‌های مرتبط قرار دهد.

وکلای ملت در ماده ۷ این لایحه مقرر کردند که آیین‌نامه اجرایی این قانون مشتمل بر تکالیف و سهم هر یک از دستگاه‌های اجرایی در این زمینه، ‌ چارچوب و شرایط عقد قرارداد عاملیت با سپرده‌گذاری، نرخ سود متناظر بخش‌های هدف، دوره بازپرداخت متناسب با نوع طرح، ‌ ساز و کار تزریق تدریجی منابع و پذیرش طرح‌های پیشنهادی سایر دستگاه‌ها، ‌ ظرف مدت ۲ ماه پس از ابلاغ قانون توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارت تعاون، ‌ کار و رفاه اجتماعی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری در چارچوب قوانین مربوطه کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.