زنجان- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: طرح آمارگیری گردشگری با هدف توسعه گردشگری اجرا می‌شود.

طرح آمارگیری گردشگری به منظور توسعه گردشگری اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، «حسین امیدمقدم» در این باره اظهار کرد: مرکز آمار ایران به‌عنوان متولی اصلی تامین آمارهای مورد نیاز برنامه‌ریزان، طرح‌های آماری ویژه‌ای را انجام می‌دهد که یکی از این طرح‌ها طرح آمارگیری از گردشگران ملی است.

این مسئول با اشاره اهمیت صنعت گردشگری، خاطرنشان کرد: اهمیت صنعت گردشگری در شکوفایی اقتصادی ایجاب می‌کند تا نظام آماری منسجم و پویای در این بخش استقرار یافته تولید و انتشار آمار و اطلاعات مورد نیاز برنامه‌ریزان در دستور کار قرا گیرد.

وی افزود: بدون شک ایران با تاریخ کهن و فرهنگی غنی با وجود میراث‌فرهنگی جاذبه‌های طبیعی و تنوع آب و هوایی یکی از مقاصد مهم گردشگرپذیر جهان است که در صورت برنامه‌ریزی به یکی از منابع تولید ثروت در کشور تبدیل می‌شود.

امیدمقدم با اشاره به اهداف طرح آمارگیری از گردشگران ملی، یادآور شد: جمع‌آوری آمار و اطلاعات فعالیت‌های گردشگری خانوار از قبیل تعداد سفر، مقصد اصلی سفر، محل اقامت، نوع وسیله مورد استفاده، هزینه‌های سفر و ویژگی‌های اجتماعی اعضای خانوار مانند سن، جنس، وضع سواد و وضع اشتغال به منظور تهیه آمارهای گردشگری و برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری کشور است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، تصریح کرد: برخی کاربران مهم نتایج این طرح، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت راه و شهرسازی، نیروی انتظامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

طرح آمارگیری از گردشگران ملی، بهار ۱۳۹۶، از تاریخ ۲۰ تیرماه به مدت ۲۴ روز اجرا می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.