سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از مصادیق عملیاتی شدن بیانات رهبر انقلاب در ابتدای سال در عرصه مبارزه با قاچاق سازمان یافته، اجرایی شدن به موقع و مطلوب طرح رجیستری است.

سود دو هزار میلیاردی قاچاقچیان از عدم اجرای رجیستری/ موبایل گران نمی‌شود

سعید باستانی درباره ضرورت اجرای طرح رجیستری گفت: کمیسیون صنایع و معادن به عنوان کمیسیون اصلی و پیگیر این طرح ملی با اجرایی شدن با قدرت آن موافق است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از خلف وعده‌های صورت گرفته در اجرای طرح رجیستری اظهار داشت: امیدواریم که این طرح در زمان مقرر بنا به گفته وزیر ارتباطات در پایان تابستان سال جاری به صورت کامل در سطح کشور اجرایی شود. البته اگر مافیا واردات گوشی‌های قاچاق سنگ اندازی نکنند.
وی با بیان اینکه به تعویق انداختن اجرای این طرح با هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست، خاطر نشان کرد: گوشی تلفن همراه تنها کالایی است که بازار آن بیش از ۹۰ درصد قاچاق است.
این نماینده مجلس ادامه داد: تعلل در اجرای این طرح ضربه به منافع ملی است به طوریکه سالیانه به دلیل نبود نظارت سیستمی بر واردات غیر قانونی گوشی‌های تلفن همراه، قاچاقچیان نزدیک به دو هزار میلیارد تومان را به جیب می‌زنند. این حجم قاچاق به نسبت سایر کالاهای قاچاق وارداتی عدد قابل توجهی است به همین دلیل در برابر اجرای این طرح تاکنون مقاومت‌ شده است.
باستانی با بیان اینکه در ابتدای سال جاری یکی از برنامه های در الویت کمیسیون صنایع و معادن، تجزیه و تحلیل بیانات آغاز سال مقام معظم رهبری بود، گفت: پس از احصای فرازهای مربوط به وظایف این کمیسیون، در پی آن هستیم که با قانونگذاری و یا تنقیح قوانین و نظارت بیشتر به صورت جدی، مطالبات رهبری را عملی کنیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات رهبر انقلاب در ابتدای سال جدید مبارزه با قاچاق سازمان یافته بود، گفت:‌ از مصادیق عملیاتی شدن بیانات رهبری در حوزه قاچاق سازمان یافته، اجرایی شدن به موقع و مطلوب طرح رجیستری است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه طرح رجیستری مهمترین راه حل برای جلوگیری از ورود گوشی‌های قاچاق و غیر قانونی به کشور است، گفت: مردم بدانند، باتوجه به تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از التهاب بازار و افزایش قیمت‌ها هیچ جای نگرانی برای مصرف کننده نهایی نیست و پس از اجرای این طرح قیمت تلفن همراه افزایش چندانی نخواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.