زاهدان-مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: با توجه به اینکه در صورت استمرار فروش سوخت توسط تعاونی مرزنشینان امکان تقسیم سود حاصل از فروش به صورت نقدی وجود ندارد، لازم است تا تعاونی های مرزنشین سرمایه خود را در مسیر ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای اعضای مشمول استفاده کنند.

جهش تعاونی های مرزنشین استان در مسیر ایجاد اشتغال و درآمد پایدار

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان مهرداد جهاندیده در نشست با مدیران تعاونی های مرزنشین استان با اشاره به اجرای دو طرح مشارکتی فرآوری پسته در کورین و فرآوری خرما در سراوان که توسط بنیاد برکت در قالب تعاونی و در روزهای آتی انجام می شود اظهار داشت: این قابلیت و آمادگی وجود دارد تا از توان تعاونی های مرزنشین نیز در زمینه همکاری با این نهاد استفاده شود.

وی از پیگیری های جدی برای حل مشکل ساکنین شعاع 20 کیلومتر تعاونی های مرزنشین چابهار نیز خبر داد و گفت: با بررسی ها و پیگیری های صورت گرفته در کمیته سوخت استان؛ امیدواریم تا مشکلات مربوط به تعاونی های مرزنشین چابهار بطور قطع در آینده ای نزدیک رفع می شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری نیز در این نشست گفت: جمعیت بیش از یک میلیون نفری مرزنشینان استان؛ یک قابلیت مهم بشمار می روند که با تکیه بر سرمایه و ظرفیت شرکت های تعاونی مرزنشینان؛ می تواند منجر به مشارکت مرزنشینان در طرح های توسعه ای و اقتصادی استان و نیز سهامدار شدن آنها در این طرح ها شود.

ماندانا زنگنه افزود: استفاده از سرمایه در گردش شرکت های تعاونی مرزنشین که بعضا حاصل از سود فروش سوخت است، می تواند ضمن سرعت بخشی به اجرای طرح های توسعه ای استان، زمینه اشتغال و درآمد پایدار را برای مرزنشینان ایجاد کند.

وی با اشاره به تخصیص تسهیلات یارانه دار و صفر درصد از سوی دولت برای حمایت از سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کار در استان افزود: اعضای شرکت های تعاونی مرزنشینان می توانند با توجه به این تسهیلات و استفاده از ظرفیت بانک توسعه تعاون بعنوان بانک تخصصی این حوزه؛ مشارکت پذیری خود را در طرح های توسعه ای استانی تثبیت کنند.

زنگنه همچنین گفت: سهام طرح هایی نظیر سیمان طیس؛ کارخانه فولاد مکران و صنایع کاشی و سرامیک رامشار آماده واگذاری به سرمایه گذاران و اعضای شرکت های تعاونی مرزنشینان استان است.

محمدرضا ریگی مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان نیز خاطرنشان کرد: این بانک با تمام توان آماده حمایت از بخش تعاون و شرکت های تعاونی استان در امر سرمایه گذاری به دو روش پرداخت تسهیلات و ضمانت از سرمایه گذاری است.

وی افزود: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در راستای تسهیل و تقویت مشارکت پذیری، برای شرکت های تعاونی تا سقف 10 میلیارد تومان و برای اشخاص حقیقی تا سقف یک میلیارد تومان با اخذ یک درصد کارمزد ضمانت نامه صادر می کند.

ریگی همچنین از آغاز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه صفر درصد در تمامی شعب این بانک در سراسر استان خبر داد. در حال حاضر 115 شرکت تعاونی مرزنشینان در استان وجود دارد که 30 شرکت تعاونی در زمینه فروش سوخت مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.