جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل گفت: ایران مشکل اصلی آمریکا در خاورمیانه و بهترین راه حل این مشکل تغییر نظام این کشور است.

ایران مشکل آمریکا و چاره آن تغییر نظام است/ ترامپ به طور کامل مخالف حکومت ایران است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ورلد نیوز، جان بولتون سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل و از چهره‌های ضدایرانی و حامی منافقین در تازه‌ترین اظهارات خود علیه ایران گفته است که آمریکا یک معضل اساسی در خاورمیانه دارد و آن تهران است.

وی افزود: اما در حال حاضر آمریکا یک رئیس جمهور دارد که این تهدید را درک می‌کند. برای اولین بار طی ۸ سال گذشته من میتوانم بگویم که رئیس جمهور آمریکا به طور کامل مخالف حکومت ایران است.  

وی تاکید کرد؛ احساس رئیس جمهور در این زمینه درست است و او این را شفاف گفته است. وی در طول رقابتهای انتخاباتی مخالفت خود را با توافق هسته‌ای به طور کامل اعلام کرده است.

وی میگوید که رفتار و اهداف ایران تغییر نکرده است بنابراین تغییر نظام ایران بهترین پاسخ است.

جان رابرت بولتون (John Bolton) وکیل و دیپلمات آمریکایی است که در دولت‌های مختلف جمهوری خواه فعالیت کرده است.

بولتون از اوت ۲۰۰۵ تا دسامبر ۲۰۰۶ از سوی رئیس جمهور جرج دبلیو بوش به عنوان سفیر  آمریکا در سازمان ملل متحد مشغول به کار بود.

وی یکی از منتقدان بزرگ سیاست های دولت اوباما در حوزه سیاست خارجی و منتقد بزرگ برنامه هسته ای ایران نیز هست.

جان بولتون در طیفی از جمهوری خواهان قرار دارد که چندان اعتقادی به رهیافت دیپلماتیک برای مهار و بازدارندگی ندارند و از جمله نو محافظه کارانی است که سخنان و عقاید وی بازتاب دهنده رهیافت های سیاست خارجی بوش از ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ است.

به شکل ویژه جان بولتون مواضعی تند و تیز در قبال برنامه هسته ای ایران و البته توافق هسته ای سال ۲۰۱۴ دارد و حتی سخن از بمباران تاسیسات هسته ای ایران به میان آورده است.

بولتون اکنون عضو پیوسته ارشد در مؤسسه امریکن انترپرایز، و از صاحبنظران فاکس نیوزاست. او از مشاورین سیاست خارجی میت رامنی نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ بود.

وی همچنین با اندیشگاه‌های متعدد محافظه کاری چون بنیاد یهودی امور امنیت ملی و انجمن ملی سلاح، همکاری دارد.

بولتون به دولت‌های رونالد ریگان و جورج بوش پدر راه یافت؛ و در چندین سمت مشغول به کار شد:

معاون امور سازمان‌های بین‌المللی در وزارت خارجه (۱۹۹۳–۱۹۸۹)

معاون دادستان کل در وزارت دادگستری (۱۹۸۹–۱۹۸۵)

معاون اداره توسعه بین‌المللی (۱۹۸۳–۱۹۸۱)

وی همچنین از امضا کنندگان نامه ۲۶ ژانویه ۱۹۹۸ (میلادی) با عنوان پروژه قرن جدید آمریکا بود.

بولتون پس از ترک George W. Bush Administration, به عنوان عضو پیوسته ارشد پژوهشی سیاست عمومی به مؤسسه امریکن انترپرایز برگشت. بولتون در دورهٔ حضور در این مؤسسهٔ محافظه کار، علیه پاداش دادن به کره شمالی به خاطر پایان دادن به برنامهٔ جنگ‌افزار هسته‌ای اش صحبت کرد. او گفت این سیاست دیگران را تشویق خواهد کرد مقررات عدم اشاعه هسته‌ای را نقض کنند تا بتوانند «برای رعایت مقرراتی که پیشتر پذیرفته بودند پاداش بگیرند.»

در سال ۲۰۱۱، بولتون در سخنرانی خود در کنفرانس این سازمان در بروکسل از مشروعیت این سازمان و بیرون آوردن نام آن از فهرست تروریستی حمایت کرد.

بولتون همچنین در همایش این گروه در سال ۲۰۱۵ که در پاریس برگزار شد، شرکت کرد و بر حمایت از این گروه تاکید کرد.

در مارس ۲۰۱۵، بولتون در مقاله‌ای در نیویورک تایمز، از حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران و تغییر رژیم این کشور حمایت کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.