اصفهان- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهارکرد: در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند باید ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم، از سال ۹۱ تا پایان گذشته ۱۱۵ هزار و ۸۷۵ نفر در حفظ ملی قرآن در این استان شرکت کردند و ۱۰۸ درصد سهمیه استان اصفهان در طرح ملی حافظان قرآن محقق شده است.

۱۰۸ درصد سهمیه استان اصفهان در طرح ملی حافظان قرآن محقق شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: این دوره از مسابقات در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ مردادماه ۹۶ در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در رشته های حفظ ۵،۲۰ و ۱۰ جزء، حفظ کل، اذان و قرائت برگزار می شود، ۳۳ هزار و ۲۰۰ نفر شرکت کردند که ۸۲۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: این مسابقات با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان اصفهان و سایر مسؤلان استانی و شهرستانی و با حضور متسابقین برگزار می شود و تعداد ۳۸۵۰ نفر در بخش معارف اسلامی استان در رشته های حفظ موضوعی قرآن، حفظ معارف و حدیث و تفسیر قرآن کریم شرکت کرده اند.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به عملکرد اواقاف اصفهان در سه ماهه نخست سال ۹۶، اظهارکرد: در ماه مبارک رمضان ۲۰ هزار جلد قرآن در طرح وقف مصحف قرآن وقف شد.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند باید ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم، از سال ۹۱ تا پایان گذشته ۱۱۵ هزار و ۸۷۵ نفر در حفظ ملی قرآن در این استان شرکت کردند و ۱۰۸ درصد سهمیه استان اصفهان در طرح ملی حافظان قرآن محقق شده است.

وی به اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۵ اداره اوقاف شهرستان های استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: این طرح در ۳۴۰ امامزاده واجب التعظیم  به مدت ۲۰ روز اجرا شد و بقاع متبرکه میزبان ۴ میلیون و ۸۲۰ هزار زائر در طول اجرای طرح بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در طرح آرامش بهاری ۱۲۱ هزار و ۸۵۰ نفر اسکان موقت داده شدند و در همین ایام  ۲۱ وقف جدید به ارزش ریالی ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ثبت شد.

وی یادآور شد: در راستای اجرای نیات واقفین، اوقاف استان اصفهان ۱۲ نفر را به عتبات عالیات اعزام کرد.

حجت الاسلام صادقی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان نیز طرح ضیافت الهی در ۱۹۷ بقعه به اجرا درآمد و ۴۵ خیمه معرفت بر پا شد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای طرح سفره های افطاری نیز ۱۱۴ امامزاده در این طرح شرکت کردند و ۱۴۱ کرسی تلاوت روزانه جزءخوانی در امامزادگان برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: در طرح ضیافت الهی ۹ وقف به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۶۰۰ رقبه سند دار شدند، گفت: استان اصفهان طلایه دار سند دار کردن موقوفات در سال های اخیر بوده است.

حجت الاسلام صادقی به وجود ۱۷ پروژه سرمایه گذاری موقوفات در استان اصفهان، اظهارکرد: از جمله این پروژه ها مجتمع مسکونی طلاب گلپایگان، مجتمع ۱۴۰ واحدی آقا علی عباس، مجتمع تجاری و اداری صنایع کاشان و کاروانسرای ابوزید آباد می باشد.

وی اضافه کرد: ۱۴۰ بقعه متنبرکه این استان نیاز به مرمت و بازسازی دارد که امسال عملیاتی خواهد شد و تعداد ۳۰ طرح جامع نیز برای بقاع اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.