تبریز - معاون خدمات شهری شهرداری تبریز گفت: اجرای طرح های عمرانی پیاده راه در محدوده بازار، احداث فروشگاه ها و غرفه های زنجیره ای عرضه کالا در قالب مجتمع خرید سوله ها و کانکس ها یکی از طرح های اجرایی ساماندهی مشاغل در تبریز محسوب می شود.

احیای مشاغل سنتی یکی از طرح های موفق در زمینه ساماندهی مشاغل شهری تبریز است

به گزارش قدش آنلاین علی مدبر اظهار داشت: بررسی ابعاد جدید ساماندهی مشاغل شهری تبریز در سال های اخیر توسط شهرداری با در نظر گرفتن ویژگی های محلی و نوع مشاغل موجود آمار قابل توجهی از کاهش هزینه ها و تسریع روند ارائه خدمات شهری را ارائه می دهد.

وی افزود: شهر تبریز به لحاظ  مجاورت کشورهای همسایه و ارتباط گسترده اقتصادی با اروپا دارای  مشاغل شهری به ویژه در محدوده بازار تاریخی بوده و توجه به ویژگی های شغلی و محلی در ساماندهی و حذف مشاغل مزاحم، نقطه عطف موفقیت اجرای طرح های ساماندهی شهرداری تبریز است.

وی اظهار داشت: برای حمایت از صنوف و بر اساس ماده ۸۵ قانون نظام صنفی مصوب ۱۳۹۲ اصلاحی ۱۳۹۲ و در اجرای آیین نامه این ماده قانونی، بازارچه هایی برای عرضه محصولات تولید داخل توسط اصناف از سوی شهرداری برپا شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تبریز ادامه داد: واگذاری این غرفه ها به دستفروشان همان محلات در اولویت قرار گرفت و موجب شد مشاغل کاذب و مزاحم در تبریز تا حدودی به صفر برسد.

مدبر تصریح کرد: حمایت از دستفروشان و اشتغالزایی برای آن ها در اجرای پروژه های صنایع تبدیلی بسته بندی اصلاح الگوی عرضه و مصرف کلا نقش اساسی در ساماندهی مشاغل شهری تبریز دارد.

وی اعلام کرد: به منظور بالابردن امکان دسترسی تولیدکنندگان کوچک و متوسط به بازار مصرف و ایجاد امنیت برای فروشندگان کم سرمایه، مکانهای مناسبی برای عرضه کالا آماده کردیم و بر مبناء قیمت تمام شده به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه در اختیار متقاضیان عرضه قرار دادیم.

منبع:ابتکار

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.