اصفهان- مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: باید تلاش جهادگونه برای کاهش تبعات بحران کم آبی در دستور کار قرار گیرد و این مهم تنها با وحدت رویه میان بخش های مختلف میسر می شود.

تلاش جهادگونه برای کاهش تبعات بحران آب باید انجام شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی آبفای اصفهان، هاشم امینی در جلسه آغاز فعالیت گروه مروجین مصرف بهینه آب که با حضور معاون بهره برداری، معاون خدمات مشترکین و درآمد، مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی و مدیران مناطق برگزار شد، فعالیت گروه مروجین مصرف بهینه آب را بسیار مؤثر برشمرد و خاطرنشان ساخت: اعضای گروه مروجین باید بدانند که وظیفه مهمی را بر عهده دارند و باید با مهارت های ارتباطی اقشار مختلف جامعه را ترغیب به مصرف صحیح آب نمایند.

وی افزود: اکیپ مروجین باید دقت خود را در کشف نصب پمپ غیرمجاز بر روی شبکه آب نمایند تا توزیع عادلانه آب به قوت ادامه یابد.

وی اعلام کرد: مشترکین پرمصرفی که به هر نوعی اقدام به مصرف بی رویه آب می نمایند و به تذکرات گروه مروجین توجهی نمی کنند و در شیوه مصرف آب تغییر رویه به خرج نمی دهند قطعاً در مراحل بعدی مطابق با قانون با آنها برخورد می شود.

مهندس هاشم امینی برون رفت از بحران کم آبی در اصفهان را مستلزم راه اندازی سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ دانست و بیان کرد: استان اصفهان هنگامی که سامانه دوم آبرسانی در مدار بهره برداری قرار گرفت می تواند امیدوار باشد که در تمام فصول به صورت پایدار آب شرب مردم را تأمین می کند اما با این وجود آبفا استان اصفهان به رغم محدودیتهای شدیدی که در امر آبرسانی داشته توانسته بر مشکلات و چالش ها غلبه نماید و آب شرب مردم را در تمام روزهای سال تأمین نمایند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان فعالیتهای خانه فرهنگ آب را در فصل تابستان حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: هم اکنون استان اصفهان تنها استانی در کشور است که خانه فرهنگ آب در آن تأسیس شده بنابراین باید در فصل تابستان فعالیتهای خانه فرهنگ متوع تر و گسترده تر از فصول دیگر سال باشد و با تمام توان و امکانات در صدد ترویج مصرف بهینه آب میان مردم باشد.

در ادامه این نشست بنی طبا مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان گفت: هم اکنون ۸۰ تا ۸۵ درصد مشترکین شهرهای بزرگ بیشترین بهره برداران از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ هستند این در حالیست که در سال جاری به منظور تأمین آب شرب ۹۳ شهر و ۵۶ روستا با کمبود ۷/۲ مترمکعب در ثانیه مواجه هستیم بنابراین باید منابع موجود را به خوبی مدیریت، توزیع و مصرف نمود تا در امر خدمات رسانی به مردم خللی وارد نشود که در این میان روابط عمومی آبفا استان اصفهان با گستردگی و توسعه اقدامات فرهنگی و با بکارگیری ابزارهای مهم فرهنگی اعم از ظرفیت های هنرمندان، رسانه ها، نویسندگان و صاحب نظران در صدد فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در تابستان ۹۵ برآمده است.

غلامی معاون بهره برداری آبفا استان اصفهان به کشف پمپ های غیرمجاز اشاره کرد و گفت: درحال حاضر بیش از ۲ هزار فقره پمپ غیرمجاز کشف شده و در صدد رسیدگی و تبدیل این پمپ ها از نوع غیرمجاز به مجاز هستیم و نیز تلاش شده با استفاده از سیستم تله متری، تله کنترل، سامانه نجما توزیع عادلانه آب صورت گیرد و نیز ادارات و دستگاهها و مراکز درمانی- آموزشی با نصب مخازن استراتژیک تبعات بحران کم آبی را به حداقل می رسانند.

مهندس رضایی معاون خدمات مشترکین و درآمد گفت: هم اکنون حدود ۷۸ درصد مصارف مربوط به بخش مسکونی است که حدود ۸۵ درصد مشترکین در بخش مسکونی الگوی مصرف را رعایت می کنند و نیز از سال ۹۳ تاکنون حدود ۶۰۰ هزار اخطار کتبی به مشترکین پرمصرف داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.