اهواز - پروژه شبکه آبیاری و زهکشی ساحل راست ناحیه دوم با حضور وزیر نیرو در شهرستان رامهرمز افتتاح شد.

پروژه شبکه آبیاری و زهکشی رامهرمز افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین ، حمیدرضا چیت چیان  ظهر دوشنبه در ادامه سفر خود به استان خوزستان وارد شهرستان رامهرمز شد و پروژه شبکه آبیاری و زهکشی ساحل راست ناحیه دوم در شهرستان رامهرمز را افتتاح کرد.

کارفرمای این پروژه سازمان آب و برق خوزستان و پیمانکار آن نیز شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور است.
شبکه آبیاری و زهکشی رامهرمز به مساحت حدود ۲۷ هزار و ۵۶۹ هکتار در جنوب غرب استان خوزستان و حاشیه شهرستان رامهرمز واقع شده و رودخانه الله (اعلا) منبع اصلی تأمین کننده آب آن است.

این شبکه شامل پنج ناحیه عمرانی است که دو ناحیه در سمت چپ و سه ناحیه در سمت راست رودخانه واقع شده و به صورت ثقلی و با استفاده از سد انحرافی که در حدود۷۲ کیلومتر پائین دست سد مخزنی جره و در نزدیکی روستای زیرزرد بر روی رودخانه فوق احداث و تأمین آب می شود.

تأمین آب مورد نیاز حدود ۴۰۵۰ هکتار از اراضی غرب شهرستان رامهرمز، استفاده بهینه از پتانسیل آب و خاک و مکانیزه کردن کشاورزی، زهکشی اراضی منطقه، شکوفایی اقتصادی و فرهنگی در منطقه پروژه و ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها از اهداف اجرایی این پروژه به شمار می رود.

در این  پروژه یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، یک میلیون و ۵۱۰ هزار خاکریزی، یک میلیون و ۲۶۰ هزار مترمکعب کانال کنی، ۶۳۵ هزار کیلوگرم آرماتوربندی، ۲۲ هزار مترمربع قالب بندی، هفت هزار و ۱۰۰ مترمکعب بتن ابنیه، ۲۰ هزار مترمکعب بتن لاینینگ، ۱۲۵ هزار مترمربع ایزوگام، ۵۵ هزار کیلوگرم کارهای فولادی سنگین و چهار هزار و ۵۰۰ متر طول لوله گذاری انهار سنتی مورد استفاده قرار گرفته است.

مبلغ اولیه پیمان ۹۰ میلیارد و ۴۷۴ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۴۳۴ تومان است.

۸۸ سازه آبگیر، ۹۴ سازه پارشال فوم، ۲۸ سازه چک، ۲۶ سازه چک دراپ، ۱۲ سازه دراپ، ۱۵ سازه کالورت، ۶ سازه سیفون، ۱۷ سازه سرریز، ۱۱ سازه پل ماشین رو و یک سازه کالورت دراپ در این پروژه وجود دارد.
منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.