یزد - شهردار یزد گفت : باید تمام توان و تلاش خود را بر ایجاد یک شهر جهانی بکار گیریم و با جدیت دنبال کنیم و زیر ساخت های شهر یزد اعم از حمل و نقل، گردشگری و دیگر بخش ها باید منطبق با یک شهرجهانی باشد.

 برای ایجاد یک شهر جهانی باید تمام تلاش خود را انجام دهیم

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا عظیمی زاده پیش از ظهر دوشنبه در نشست فوق العاده شورای شهر با موضوع ثبت جهانی یزد اظهارداشت: ثبت جهانی شهر یزد پایان کار نبوده  بلکه آغاز یک راه پر فراز و نشیب برای آبادانی و توسعه شهر است شهرداری یزد در این چند سال اقداماتی خوبی در بافت تاریخی شهر انجام داده است.

وی افزود : نقش مردم یزد در حفظ آثار و ابنیه تاریخی را نمی توان نادیده گرفت ، برگزاری همایش کشوری ثبت جهانی شهر یزد، برپایی سلسله جشن های محلی و نمایشگاه صنایع دستی در بافت تاریخی یزد از جمله پیشنهادهایی است که می توان آن را بررسی کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد هم گفت: بافت تاریخی با اکثریت آرا ثبت جهانی شد که با این اتفاق گام بزرگی در راستای توسعه گردشگری استان برداشته می شودو این ثبت جهانی افتخار بزرگی برای یزد است و پیام آور اهمیت غنی بودن فرهنگ و تمدن ایرانی در سطح بین المللی است
فاطمه دانش تصریح کرد: تلاشهای بسیاری برای ثبت بافت تاریخی یزد انجام شد که خوشبختانه به نتیجه رسید .

رییس شورای اسلامی شهر یزد ضمن تبریک جهانی شدن یزد، گفت:‌ وظیفه حراست از بافت تاریخی که نماد فرهنگ و تمدن مردم دارالعباده است بیش از پیش در دستور کار مسئولان قرار گیردو ثبت جهانی شهر یزد باعث می‌شود که یک شهر در دنیا علم شود و مردم دنیا را متوجه خود کند.

عباس زارع اظهار داشت: معرفی ارزش‌های فرهنگی و بناهای تاریخی استان یزد یکی از مهمترین ویژگی‌های ثبت جهانی یزد است و از این پس بیش از پیش شهر یزد به مردم دنیا معرفی می‌شود.

وی جهانی شدن یزد را ابتکار نیاکان و گذشتگان عنوان کرد و افزود:‌ این که گذشتگان توانسته‌اند با دو عنصر اصلی حیات که آب و خاک است آثاری این چنین باشکوه و جهانی خلق کنند باعث افتخار ایرانیان و مردم دارالعباده یزد است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد احیاء فرهنگ مصالمت آمیز نیاکان را رسالت مردم و مسئولان مربوطه دانست و گفت: با وجود زیاد بودن اقلیت مردم گذشته و تفاوت در در دین و فرهنگ زندگی بسیار سالم و مصالمت آمیزی در میان مردم جریان داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.