خرم آباد- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای پرداخت قیر برای راه‌های روستایی هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و برای هر راهی که ردیف اعتباری ملی و استانی داشته باشد قیر پرداخت می‌شود.

شبکه ریلی لرستان با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی تکمیل می شود

به گزارش قدس آنلاین، خیرالله خادمی در جلسه حل مشکلات زیرساختی راه‌های لرستان با بیان قرارگیری استان در مرکزیت ترافیک باری و مسافری کشور اظهار کرد: شبکه راه لرستان خصوصا در بخش بزرگراهی و آزادراهی در حال ارتقا بوده و تنها استانی است که دو شبکه ریلی فعال دارد.

وی خاطر نشان کرد: پروژه بزرگ اتصال ریلی خرم‌آباد به شبکه ریلی کشور ۱۱۴ کیلومتر است که ۱۴ کیلومتر آن تونل‌های بزرگ با پل‌های خاص است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اعتبار شبکه ریلی خرم‌آباد به جنوب افزود: برای این پروژه هزار میلیارد تومان برآورد ریالی شده است و پیش بینی شده که برای اتمام آن ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

این مسئول اذعان داشت: منابع اعتباری برای اتصال مرکزی دورود به خرم‌آباد تکمیل شده است که در حال پیگیری و انجام مراحل اداری است و تلاش شده در بحث اجرایی کار با تسریع انجام شود.

خادمی در خصوص اتصال راه آهن خرم‌آباد به اندیمشک گفت: با مطالعاتی که انجام گرفته چندین محور پیچیده پیشنهاد شده که هر کدام دارای منفعت و مضرات مختص به خود است لذا تصمیم گیری فنی و مدیریتی و اجتماعی در این زمینه لازم است و تحقق آن منوط به تامین اعتبار خواهد بود.

وی بیان داشت: قطعه نساخته در محور آزاد راه شمال به جنوب در خرم‌آباد از سال ۹۳ فعال شده و دارای ۴۲ میلیون مترمکعب عملیات خاکی و ۷ و نیم کیلومتر تونل است.

خادمی با بیان اینکه در کنار کارهای عمرانی، اشتغال‌زایی خوبی صورت گرفته افزود: بخش زیادی از ترافیک در محورهای مواصلاتی استان لرستان به طور چشم‌گیری کاهش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: در کمربندی دورود مشکل مالی وجود ندارد و تنها بحث تملک در میان است، کما اینکه ۱۵ میلیارد تومان ارزیابی این محور است که نه ازطریق اوراق مشارکت بلکه از طریق اعتبار نقد بایستی به مردم پرداخت شود.

معاون وزیر راه خاطرنشان کرد: برای پرداخت قیر برای راه‌های روستایی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و برای هر راهی که ردیف اعتباری ملی و استانی داشته باشد قیر پرداخت می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.