قم- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: در ۴ حادثه رخ داده در سال جاری ۱۳ هکتار از مراتع مناطق خوش آب‌وهوای قم در آتش بی‌احتیاطی گردشگران سوخت.

۱۳ هزار هکتار از مراتع قم در آتش بی‌احتیاطی گردشگران سوخت

به گزارش قدس آنلاین، سید محمدتقی سجادی با بیان اینکه در ۴ حادثه رخ داده در سال جاری ۱۳ هکتار از مراتع در آتش سوخت اظهار داشت: در حادثه آتش‌سوزی در منطقه گرمجگان قم که جمعه هفته گذشته رخ داده بود ۸ هکتار از مراتع بخش کهک طعمه حریق شد.

وی تصریح کرد: پس از بررسی‌های به‌ عمل‌ آمده دلیل عمده این حوادث بی‌احتیاطی گردشگرانی است که برای تفریح به مناطق روستایی خوش آب‌ و هوا رفته بودند اعلام شد.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، آتش‌سوزی‌های رخ داده عمدتا در روزهای پایانی هفته در مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای قم رخ می‌دهد که در آخرین حادثه که روز جمعه رخ داد بخش وسیعی از اراضی منطقه کهنه‌سوار را در برگرفته بود با کمک مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی، مردم محلی و تشکل‌های زیست‌محیطی مردم‌نهاد خاموش شد.

سجادی با اشاره به اینکه تاکنون ۴ حادثه مربوط به روستاهای کهک، خلجستان و سلفچگان بوده است تشریح کرد: روستای کرمجگان از روستاهای گردشگری و خوش آب‌وهوای استان قم در بخش کهک است  از این رو در ایام تعطیلات پذیرای تعداد زیادی از طبیعت‌گران است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در پایان ضمن درخواست از گردشگران برای رعایت اصول ایمنی و حصول اطمینان از خاموش شدن آتش متذکر شد: اشاعه فرهنگ صحیح حضور در طبیعت و آگاه کردن مردم نسبت به عوارض و خطرات از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه برای روستائیان و ساکنین منطقه در کوتاه‌مدت و بلندمدت از مهم‌ترین راهکارهایی است که باید برای جلوگیری از این قبیل حوادث مورد توجه قرار گیرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.