۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 546095

یک سارق حرفه‌ای و عامل دستبرد به دست کم ۳۰۰ خودروی سواری در مشهد، با تلاش‌های شبانه روزی مأموران کلانتری سیدی این شهر به دام افتاد.

دستگیری سارق مفنگی بعد از ۳۰۰ دزدی لوازم خودرو

قدس آنلاین - فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح چگونگی و دستگیری این سارق حرفه‌ای به خبرنگار ما گفت: از چندی قبل گزارش‌های متعددی از سرقت‌های وسایل داخل خودروهای سواری درنقاط مختلف مشهد به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام می‌شد که تحقیقات پلیسی حکایت از سریالی بودن این سرقت‌ها داشت.

سردار بهمن امیری مقدم خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع دستورات ویژه‌ای در این باره صادر شد و تمامی تیم‌های گشتی فرماندهی انتظامی مشهد مأموریت یافتند پرونده این سرقت‌ها را پیگیری کنند.

وی گفت: در همین راستا مأموران کلانتری سیدی مشهد با انجام گشت‌های نامحسوس و تحقیقات میدانی به سرنخ‌هایی دست یافتند که منجر به چهره‌زنی یکی از عاملان اصلی این سرقت‌ها شد. این مأموران سپس با انجام چندین ساعت کنترل و مراقبت‌های پوششی و نامحسوس که با هدایت مستقیم سرهنگ بوستانی، رئیس پلیس مشهد همراه بود، توانستند متهم را در حوزه استحفاظی خود شناسایی کرده و سپس مدتی تعقیب سایه وار، او را در فرصت مناسبی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: این متهم ۲۳ ساله پس از انتقال به کلانتری و انجام بازجویی‌های علمی و مواجهه با مستندات محکم پلیس، سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت که به ماده مخدر کریستال اعتیاد داشته و از مدتی قبل در یک پاتوق معتادان ولگرد زندگی می‌گذراند. او اضافه کرد که در همین مدت به خاطر تأمین هزینه‌های اعتیادش دست به سرقت لوازم داخل خودروهای سواری می‌زده است.

سردار امیری مقدم با بیان اینکه بیشتر سرقت‌های انجام شده توسط این دزد شبرو خیابان‌های صبا، خاکستری، سپاه، سحر و مزدوری در منطقه سیدی مشهد بوده است، اضافه کرد: مأموران انتظامی در تحقیقات خود پیرامون این پرونده به شواهدی دست یافتند که حکایت از انجام ۳۰۰ فقره سرقت توسط این متهم دارد.

وی گفت: این متهم در ادامه بازجویی‌ها دو همدست دیگر خود را که در برخی از دستبردها او را همراهی می‌کردند، به پلیس معرفی کرد که این دو جوان نیز دستگیر شدند و تحقیقات از اعضای این باند با هماهنگی مراجع قضایی همچنان  ادامه دارد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.