دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل با ماسانی کورونی رییس گروه دوستی پارلمانی نیجر که بنابر دعوت رسمی همتای ایرانی خود به ایران سفر کرده دیدار کرد.

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل روز دوشنبه ۱۹ تیرماه با ماسانی کورونی رییس گروه دوستی پارلمانی نیجر که بنابر دعوت رسمی همتای ایرانی خود به ایران سفر کرده دیدار کرد.

در این دیدار دستیار ویژه رییس مجلس ضمن خوش امدگویی به هیات نیجری بر امادگی و علاقمندی مجلس شورای اسلامی جهت گسترش همکاری های دو کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در این ملاقات از مواضع دولت و ملت نیجر نسبت به قضیه فلسطین و قدس شریف تقدیر کرد.

امیر عبداللهیان با توجه به دعوت رسمی رییس مجلش شورای اسلامی از رییس مجلس نیجر بر امادگی تهران برای انجام این سفر تاکید و ابراز امیدواری کرد که بزودی این سفر انجام شود.

رییس گروه دوستی پارلمانی نیجر نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران و اشنا شدن با پارلمان ایران، خواستار استفاده از تجارب پارلمان ایران و حمایت مجلس شورای اسلامی جهت گسترش همکاری های دوکشور شد.

طرف نیجری در این ملاقات بااشاره به فعالیتهای انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران در نیامی خواستار تحکیم و گسترش روابط در همه بخش ها خصوصا همکاریهای پارلمانی، درمانی و امدادرسانی گردید.

لازم بذکر است که گروه دوستی پارلمانی نیجر بنابر دعوت همتای ایرانی خود از تاریخ ۱۹ تیر به مدت سه روز به ایران سفر نموده است. دوکشور ایران و نیجر دارای روابط خوب و دوستانه می باشند و قرار است سفارت این کشور بزودی در تهران افتتاح گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.