کرمان- ۲۱ اردیبشت ماه ۹۶ برای مردم رودبار در جنوب استان کرمان خاطره خوشایندی را رقم زد زیرا بیمارستانی که کلنگ آن در سال ۱۳۸۷ بر زمین خورد و قرار بود ۱۰ ماهه احداث شود پس از گذشت ۱۹ سال با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید و روزنه ای از امید در دل مردم این دیار ایجاد کرد.

بیمارستان «رودبار کرمان» چشم انتظار نوشدارو

قدس آنلاین-گروه استان ها: هر چند که مرداد ماه سال ۹۵ وزیر بهداشت در سفر به این شهرستان قول داده بود تا این بیمارستان تا بهمن ماه همان سال به بهره برداری می رسد اما برای مردمی که ۱۸ سال چشم انتظار ساخت بیمارستان بودند تحمل ۴ ماه بدقولی جایی از کدورت باقی نمی گذاشت.

گفتنی است بر خلاف ادعاهای مدیران این استان که احداث این بیمارستان را در تمامی مجامع و سخنرانی هایشان حاصل تدبیر دولت عنوان می کردند اما واقعیت اینست که عملیات احداث این بیمارستان به تدبیر سایر دولت ها رقم خورده بود و  ۱۹ سال از آغاز عملیات اجرایی این مرکز درمانی می گذشت.

شهرستان رودبار با ۱۲۰ هزار نفر سکنه،یک شهر و ۴۰۰ روستا در فاصله ۳۳۰ کیلومتری مرکز استان کرمان واقع شده که تنها یک مرکز بهداشتی و درمانی به این جمعیت خدمات ارائه می دهد.

زخمه کهنه

شهرستان رودبار جنوب همانند دیگر مناطق محروم کشور طعم شیرین بنا کردن  یک ساختمان شیک را به نام بیمارستان ۲۴ تختخوابی چشیده است ولی این کام شیرینی تنها به همین  فضای فیزیکی است و هنوز خبری از دیگر خدمات این بیمارستان نیست.

متاسفانه نبود پزشک متخصص و امکانات درمانی موجب شده تا بسیاری از مردم برای تامین نیاز های درمانی به شهرستان های مجاور و یا مرکز استان مراجعه کنند  و حالا نیز که این بیمارستان به بهره برداری رسیده ظاهرا تفاوتی در نحوه ارایه امکانات نداشته است.

عامل شرمندگی

البته این پرسش که آیا بیمارستان ۲۴ تختخوابی رودبار جنوب می تواند پاسخگوی نیاز ها ی مردم این منطقه باشد را وزیر بهداشت در آئین افتتاحیه خود پاسخ داد.

پزشکان متخصص به دلیل نبود شرایط اسکان مناسب برای خدمت به شهرستان رودبار نمی آیند و از سویی نیز تجهیز بیمارستان به امکانات لازم فرایندی زمان بر است و تجهیز کامل بیمارستان در کوتاه مدت امکان پذیر نیستسید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاح این بیمارستان در اردیبهشت ماه امسال بیان کرد: ما امروز بیمارستانی را افتتاح کردیم که برای نیازهای ۱۹سال پیش طراحی شده و برای ۱۳۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان، حداقل باید ۱۳۰ تخت بیمارستانی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه تمام طراحی بیمارستان رودبار جنوب ویژه ۱۹ سال قبل است تصریح کرد: خجالت می‌کشم که بیمارستان این منطقه بعد از ۱۹ سال به اتمام رسیده است.

سرانجام پس از هجده سال ساخت و ساز بیمارستان ۳۲تخته خوابی رودبار جنوب در اردیبشهت ماه سال جاری توسط وزیر بهداشت افتتاح شد و خدمات رسانی به جمعیت ۱۲۰هزار نفری این شهرستان را آغاز کرد؛ هرچند در زمان افتتاح اعلام شد که این بیمارستان مجهز به رادیولوژی، اتاق عمل، تجهیزات آزمایشگاه و امکان بستری بیمار است،ولی بررسی ها چیز دیگری را نشان می دهد.

تجهیز بیمارستان زمانبر است

رئیس بیمارستان رودبار جنوب در خصوص چرایی نبود پزشک متخصص و کمبود های موجود در این بیمارستان اظهار می کند: پزشکان متخصص به دلیل نبود شرایط اسکان مناسب برای خدمت به شهرستان رودبار نمی آیند و از سویی نیز تجهیز بیمارستان به امکانات لازم فرایندی زمان بر است و تجهیز کامل بیمارستان در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.

مراد محسنی با تایید این موضوع که بیمارستان رودبارجنوب هنوز به هیچ یک از تجهیزات بیمارستانی لازم از جمله دستگاه رادیولوژی و تجهیزات اتاق عمل مجهز نشده است ادام می دهد: در حال حاضر، تنها خدمات پزشکی عمومی و زایشگاه بیمارستان فعال است و ما ابزار لازم و پزشک متخصص برای معاینه دقیق بیماران مراجعه کننده را نداریم.

رئیس بیمارستان رودبار جنوب با اشاره به اینکه این منطقه با توجه به محرومیت های موجود نیازمند توجه ای خاص و امکانات بیشتری است ادامه داد: برای کمک به مردم باید هر چه زودتر امکانات این بیمارستان فراهم شود تا از هزینه درمان بیماران و اجبار آن ها در عزیمت به سایر شهرستان ها کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.