طرح‌های اشتغالزایی دولت با نام‌های «حرکت»، «فراگیر ملی» و «تکاپو» یکی پس از دیگری تصویب می‌شوند در حالی که هیچ گزارش عملکرد قابل اتکایی مشاهده نمی‌شود، همچنین تاکنون با وجود وعده دولتی‌ها دستورالعمل اشتغال فراگیر ابلاغ نشده است.

خلف وعده در ابلاغ دستورالعمل طرح اشتغال فراگیر

به گزارش قدس آنلاین، طرح اشتغال فراگیر که دو هفته پیش توسط معاون اول رئیس‌جمهور با توجه به مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد، تاکنون اجرایی نشده است.

بر اساس این گزارش به گفته مدیرکل توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا امروز باید دستورالعمل اجرایی اشتغال فراگیر ابلاغ می‌شد که این وعده عملی نشده است.

به گزارش فارس، طبق برنامه ششم توسعه کشور، نرخ بیکاری باید تا پایان برنامه یعنی سال ۱۴۰۰ به ۸.۶ درصد برسد تا با ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، بیکاران بر سر کار حاضر شوند.

طبق وعده دولتی‌ها برای سال‌های اجرای برنامه ششم توسعه کشور، سالانه باید نزدیک به یک میلیون شغل ایجاد شود و این درحالی است که دولتمردان در مناظرات انتخاباتی، ایجاد این حجم شغل را غیرممکن و نیازمند برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و ورود سرمایه‌های عظیم خارجی می‌دانستند.

بنابر این گزارش اگر همان وعده دولتی‌ها مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل سالانه بر اساس اجرای طرح اشتغال فراگیر و طرح ملی اشتغال مدنظر قرار گیرد، باید تاکنون ایجاد نزدیک به ۴۰۰ هزار شغل از ابتدای سال محقق شده باشد.

البته هنوز از یاد نبرده‌ایم که طرح اشتغال فراگیر با نام «حرکت» در ابتدای اردیبهشت ماه سال ۹۵، تصویب شد و پس از آن هیچ گزارش عملکردی از میزان موفقیت آن به طور رسمی منتشر نشد.

در این بسته اشتغالزایی که تصویب آن بیش از یک ساعت و نیم وقت رئیس جمهور و سایر دولتمردان را گرفت، قرار بود توسعه اشتغال از طریق مدیریت منابع حاصل از صرفه‌جویی در مصرف در بخش ساختمان، صنعت، کشاورزی و همچنین مدیریت حفظ محیط‌زیست دنبال شود.

به گزارش فارس، تاکنون دستورالعمل اجرای طرح اشتغال فراگیر با وجود وعده دولتمردان با گذشت بیش از دو هفته از تصویب آن اعلام نشده است و بیم آن داریم که سرنوشت این طرح اشتغالزایی نیز به سرانجام نافرجام طرح‌های اشتغالزایی قبلی منجر شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.